BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki BMW, modele: Seria 6 Gran Coupe (F06), Seria 5 GT (F07), Seria 5 (F10), Seria 5 Touring (F11), Seria 6 Cabrio (F12), Seria 6 Coupe (F13), X5 (F15), X6 (F16), Seria 1 5 drzwi(F20), Seria 1 3 drzwi (F21), Seria 2 Coupe (F22), Seria 2 Cabrio (F23), X4 (F26), Seria 3 (F30), Seria 3 Touring (F31), Seria 4 Coupe (F32), Seria 4 Cabrio (F33), Seria 3 GT (F34), Seria 4 Gran Coupe (F36), Seria 2 Active Tourer (F45), Seria 2 Grand Tourer (F46), X1 (F48), M3 (F80), M4 Coupe (F82), M4 Cabrio (F83), X5M (F85) i X6M (F86), wyprodukowanych w Niemczech, możliwa jest usterka poduszki powietrznej kierowcy typu SDI, polegająca na degradacji tabletek generujących gaz pędny nadmuchiwacza.
Może to w przypadku wyzwolenia poduszki spowodować nadmiernie agresywne spalanie, co może skutkować rozerwaniem obudowy nadmuchiwacza, a fragmenty metalu mogą przejść przez materiał poduszki i dostać się do wnętrza pojazdu z wysoką prędkością. Ryzyko będzie wzrastać wraz z wiekiem pojazdu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 5 708 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany poduszki.
Polska
UOKiK: duża akcja naprawcza aut marki BMW
- Szczegóły
- Autor: UOKiK