Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Klasy V/Vito (Typ 447), wyprodukowanych w Hiszpanii, w sterowanej podciśnieniem pompie wodnej może wystąpić nieszczelność pomiędzy obwodem płynu chłodzącego i obwodem podciśnienia.
W takim przypadku do obiegu podciśnienia może dostać się płyn chłodzący. Jeżeli elektryczne zawory przełączające zostaną napełnione płynem chłodzącym może dojść do wzrostu temperatury elementu wskutek reakcji elektrochemicznej i pożaru. Ponadto może dojść do uszkodzenia serwa hamulcowego. W takim przypadku z perspektywy kierowcy siła nacisku na pedał może ulec zwiększeniu, a moc hamowania ograniczeniu. Nawet w takim przypadku można jednak osiągnąć wymaganą prawnie minimalną moc hamowania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 2 776 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza marki Mercedes Klasy V/Vito (Typ 447)
- Szczegóły
- Autor: UOKiK