Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes ML, GL (BR 164) oraz Klasa R (BR 251), wyprodukowanych od 14.01.2004 r. do 31.08.2015 r., działanie serwa hamulcowego może ulec pogorszeniu wskutek zaawansowanej korozji na złączach obudowy.
Po dłuższej eksploatacji pojazdu i w połączeniu z kontaktem z dużą ilością wody korozja ta może spowodować nieszczelność serwa hamulcowego, powodując ograniczenie wzmocnienia siły hamowania. W rezultacie siła nacisku na pedał hamulca wymagana do wyhamowania pojazdu zwiększy się, a droga hamowania może ulec wydłużeniu. Ponadto w przypadku szczególnie wyraźnej korozji może się zdarzyć, że podczas silnego lub ostrego manewru hamowania dojdzie do mechanicznego uszkodzenia serwa hamulcowego i przerwania połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym. W takim przypadku hamowanie pojazdu za pomocą hamulca głównego nie będzie możliwe. W związku z tym zwiększa się ryzyko wypadku i/lub odniesienia obrażeń.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 9 311 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia serwa hamulcowego i, w zależności od wyniku tej kontroli, jego ewentualnej wymiany.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza marki Mercedes ML, GL oraz Klasa R (2004-2015)
- Szczegóły
- Autor: UOKiK