Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa UOKiK że w niektórych samochodach marki Mazda CX-30 (DM), wyprodukowanych w Meksyku od 10.12.2019 r. do 20.03.2020 r. śruby mocujące zacisk hamulca przedniego mogą się poluzować i wypaść, ponieważ mogły nie zostać dokręcone z odpowiednim momentem. Luźne, lub brakujące śruby mocujące zacisk hamulca mogą powodować zmniejszenie skuteczności hamowania i kontakt zacisku z obręczą koła, co może spowodować utratę kontroli nad pojazdem i zwiększyć ryzyko wypadku.
Ponadto w niektórych samochodach CX-30, wyposażonych w napęd na wszystkie koła, podczas pełnego zatankowania pojazdu, paliwo może wypełnić zbiornik par paliwa, powodując wyciek. Wyciek ze zbiornika w obecności źródła zapłonu może zwiększyć ryzyko pożaru. Dodatkowo silnik może zgasnąć podczas jazdy, zwiększając ryzyko wypadku. Wada może wystąpić, jeśli przewód odpowietrzający opary paliwa nie jest podłączony do zespołu czujnika poziomu paliwa, z powodu niewłaściwego procesu produkcyjnego w zakładzie produkującym zbiornik paliwa.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 265 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza Mazdy CX-30
- Szczegóły
- Autor: UOKiK