Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. powiadomił Prezesa UOKiK, że w samochodach marki Mercedes, Typ 177 (A-klasa), wyprodukowanych od 11.09.2017 r. do 10.02.2019 r., elastyczny przewód spustowy układu klimatyzacji może być niewłaściwie zamontowany, powodując przedostawanie się wody kondensacyjnej z układu klimatyzacji do przestrzeni na nogi po stronie kierowcy i pasażera oraz do tunelu środkowego.
Zwiększony poziom wilgotności może przyspieszyć proces korozji na zainstalowanych tam komponentach elektrycznych doprowadzając do zwarcia lub wystąpienia prądów pełzających. W konsekwencji może dochodzić do uszkodzenia modułu sterującego SRS, braku możliwości uruchomienia pojazdu, uruchomienia trybu awaryjnego silnika podczas jazdy oraz zakłócenia działania innych komponentów (np. pompy paliwowej, automatycznego/manualnego wezwania pomocy), zwiększając ryzyko obrażeń i wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 1 545 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu sprawdzenia elastycznego przewodu spustowego układu klimatyzacji i w razie potrzeby jego wymiany.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza modelu Mercedes Typ 177 (A klasa)
- Szczegóły
- Autor: UOKiK