W samochodach marki Citroën Spacetourer i Jumpy IV zamek pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na przednim środkowym fotelu może spowodować odpięcie zamka pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na przednim bocznym fotelu. Sytuacja ta może mieć miejsce podczas specyficznych warunków jazdy (np. hamowanie awaryjne połączone z manewrem omijania przeszkody). W takim przypadku istnieje ryzyko nieprawidłowego działania pasa bezpieczeństwa pasażera siedzącego na przednim bocznym fotelu. Odpięcie zamka pasa bezpieczeństwa może skutkować ewentualnymi obrażeniami pasażera w razie wypadku. Ponadto w pojazdach objętych kampanią znaczne obciążenie zawieszenia przedniego może doprowadzić do poluzowania połączenia sworznia wahacza przedniego ze zwrotnicą.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 687 pojazdów.
Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu zmiany rozmiaru zamka środkowego pasa bezpieczeństwa z użyciem gąbki oraz osłony termokurczliwej oraz wzmocnienia połączenia sworznia wahacza przedniego ze zwrotnicą poprzez użycie kleju do gwintów i poprzez zwiększenie momentu dokręcenia. Jeżeli okaże się, że połączenie sworznia ze zwrotnicą jest luźne, sworzeń będzie musiał być wymieniony.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza samochodów Citroën
- Szczegóły
- Autor: UOKiK
Przedsiębiorca Citroën Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Citroën, pojawiła się awaria.