W samochodach marki Ford, modele: Mondeo, Galaxy i S-MAX, wyprodukowanych w fabryce Valencia od 13.02.2014 r. do 11.02.2019 r., potencjalny wyciek elektrolitu wokół ujemnego bieguna akumulatora może z czasem powodować powstawanie siarczanu miedzi, co może prowadzić do powstawania warstwy przewodzącej pod czujnikiem stanu naładowania akumulatora, powodując niską rezystancję względem masy. Zwiększony przepływ prądu, związany z niską rezystancją, może powodować nagrzewanie się otaczającego materiału do poziomu stwarzającego ryzyko zapłonu. Może to nastąpić, gdy pojazd jest zaparkowany i pozostawiony bez dozoru.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 15 402 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów objętych kampanią będą proszeni o kontakt z Autoryzowanymi Dealerami w celu dokonania stosownej naprawy.
Polska
UOKiK: kampania naprawcza samochodów Ford
- Szczegóły
- Autor: UOKiK
Przedsiębiorca Ford Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Ford, pojawiła się awaria.