MMC Car Poland Sp. z o.o. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre samochody marki Mitsubishi mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
1. W modelach z silnikami serii 4B1: Lancer Sedan / Sportback (CY3 / CX3) MY08-11, Lancer Evolution (CZ4) MY08-11 i Outlander (CW4 / CW5) MY08-11, wyprodukowanymi na rynek europejski na skutek zastosowania nieodpowiedniego materiału w procesie produkcji paska osprzętu w silnikach serii 4B1, może dojść do jego uszkodzenia lub pęknięcia. Może to doprowadzić do zaniku napędu alternatora, pompy płynu chłodzącego i pompy wspomagania. W konsekwencji może dojść do braku ładowania akumulatora, wzrostu temperatury silnika oraz zaniku wspomagania w układzie kierowniczym z jednoczesnym wyświetleniem stosownych komunikatów ostrzegawczych na zestawie wskaźników.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 7 006 pojazdów. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.
2. W modelach Mitsubishi ASX (GA0W) MY2011 i Outlander (CW0W) MY11-12, wyprodukowanych na rynek europejski, na skutek wadliwego montażu serwa wspomagania układu hamulcowego, może dojść do pęknięcia wewnętrznej tulei przełączającej. Może to spowodować zakleszczenie się pedału hamulca w pozycji naciśniętej i całkowitego zatrzymania samochodu lub braku możliwości ruszenia.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 1 502 pojazdy. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.
3. W modelu Mitsubishi i-MiEV (HA0W) Pojazd elektryczny MY 2011-2012,5, wyprodukowanym na rynek europejski, w wyniku wady konstrukcyjnej korpusu elektrycznej pompy podciśnienia układu hamulcowego może dojść do zanieczyszczenia otworów wentylacyjnych, a w konsekwencji wzrostu siły oporu na pedale hamulca, co może skutkować wydłużeniem drogi hamowania. Możliwa jest również wada produkcyjna przekaźnika sterującego pracą pompy podciśnienia, która może być przyczyną stałego zwarcia styków, a także zainstalowanie wadliwego oprogramowania modułu sterującego pracą pompy podciśnieniowej.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 28 pojazdów. Lista numerów VIN samochodów objętych:
4. W modelach Mitsubishi Grandis (NA0W) MY08-10 i Outlander (CW0W) MY07-09, wyprodukowanych na rynek europejski, może dojść do zanieczyszczenia styków włącznika smarem silikonowym, a w konsekwencji do niewłączenia się świateł STOP, w wyniku wady produkcyjnej tych włączników. W przypadku samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów może to powodować brak możliwości przełączenia dźwigni zmiany biegów z pozycji P. Wada ta nie wpływa na działanie samego układu hamulcowego samochodu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 3 651 pojazdów. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.
1. W modelach z silnikami serii 4B1: Lancer Sedan / Sportback (CY3 / CX3) MY08-11, Lancer Evolution (CZ4) MY08-11 i Outlander (CW4 / CW5) MY08-11, wyprodukowanymi na rynek europejski na skutek zastosowania nieodpowiedniego materiału w procesie produkcji paska osprzętu w silnikach serii 4B1, może dojść do jego uszkodzenia lub pęknięcia. Może to doprowadzić do zaniku napędu alternatora, pompy płynu chłodzącego i pompy wspomagania. W konsekwencji może dojść do braku ładowania akumulatora, wzrostu temperatury silnika oraz zaniku wspomagania w układzie kierowniczym z jednoczesnym wyświetleniem stosownych komunikatów ostrzegawczych na zestawie wskaźników.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 7 006 pojazdów. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.
2. W modelach Mitsubishi ASX (GA0W) MY2011 i Outlander (CW0W) MY11-12, wyprodukowanych na rynek europejski, na skutek wadliwego montażu serwa wspomagania układu hamulcowego, może dojść do pęknięcia wewnętrznej tulei przełączającej. Może to spowodować zakleszczenie się pedału hamulca w pozycji naciśniętej i całkowitego zatrzymania samochodu lub braku możliwości ruszenia.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 1 502 pojazdy. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.
3. W modelu Mitsubishi i-MiEV (HA0W) Pojazd elektryczny MY 2011-2012,5, wyprodukowanym na rynek europejski, w wyniku wady konstrukcyjnej korpusu elektrycznej pompy podciśnienia układu hamulcowego może dojść do zanieczyszczenia otworów wentylacyjnych, a w konsekwencji wzrostu siły oporu na pedale hamulca, co może skutkować wydłużeniem drogi hamowania. Możliwa jest również wada produkcyjna przekaźnika sterującego pracą pompy podciśnienia, która może być przyczyną stałego zwarcia styków, a także zainstalowanie wadliwego oprogramowania modułu sterującego pracą pompy podciśnieniowej.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 28 pojazdów. Lista numerów VIN samochodów objętych:
- JMBLDHA3WBU000725
- JMBLDHA3WBU000727
- JMBLDHA3WBU000728
- JMBLDHA3WBU000731
- JMBLDHA3WBU000734
- JMBLDHA3WBU000737
- JMBLDHA3WBU000738
- JMBLDHA3WBU000740
- JMBLDHA3WBU000744
- JMBLDHA3WBU000745
- JMBLDHA3WBU000747
- JMBLDHA3WBU000748
- JMBLDHA3WBU000751
- JMBLDHA3WBU000755
- JMBLDHA3WBU000762
- JMBLDHA3WBU000765
- JMBLDHA3WBU000766
- JMBLDHA3WBU000770
- JMBLDHA3WBU001261
- JMBLDHA3WBU001266
- JMBLDHA3WBU001399
- JMBLDHA3WBU001448
- JMBLDHA3WBU001672
- JMBLDHA3WBU001710
- JMBLDHA3WBU001747
- JMBLDHA3WBU002031
- JMBLDHA3WCU001179
- JMBLDHA3WCU001296
4. W modelach Mitsubishi Grandis (NA0W) MY08-10 i Outlander (CW0W) MY07-09, wyprodukowanych na rynek europejski, może dojść do zanieczyszczenia styków włącznika smarem silikonowym, a w konsekwencji do niewłączenia się świateł STOP, w wyniku wady produkcyjnej tych włączników. W przypadku samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów może to powodować brak możliwości przełączenia dźwigni zmiany biegów z pozycji P. Wada ta nie wpływa na działanie samego układu hamulcowego samochodu.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 3 651 pojazdów. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.