Ursus Bus S.A. podpisał umowę założycielską konsorcjum „Polski E-BUS”. Celem inicjatywy, która zrzesza 11 przedsiębiorstw i instytucji naukowo-badawczych jest współpraca przy poszukiwaniu rozwiązań dla transportu miejskiego opartego o autobusy elektryczne.
Konsorcjum ma stworzyć projekt nowego, całkowicie polskiego, autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego.
Oficjalne podpisanie umowy odbyło się podczas konferencji Ministerstwa Rozwoju - „Zrównoważona mobilność – wyzwania i szanse dla miast” - odbywającej się 8-9 czerwca br. w G2A Arena w Jasionce k. Rzeszowa. Powstanie inicjatywy ogłosił na panelu „Jaka będzie rola autobusów o napędzie alternatywnym w rozwoju zrównoważonej mobilności miejskiej?”, Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.
Konsorcjum „Polski E-BUS” powstało aby zacieśnić współpracę zainteresowanych firm w segmencie produkcji autobusów elektrycznych oraz stworzyć projekt innowacyjnego elektrycznego autobusu. Pojazd ma być konkurencyjny w Polsce i na rynkach światowych, pod kątem parametrów technicznych i finansowych. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego. Inicjatywa ma zjednoczyć siły polskich firm, aby osiągnąć efekt synergii – inwestować i rozwijać transport miejski w modelu współpracy. Istotne jest to, że konsorcjum nie zajmuje się tylko opracowaniem produktu jakim jest autobus elektryczny, ale przede wszystkim poszukuje najlepszych rozwiązań transportowych dla społeczeństwa, w tym zajmuje się m.in.: identyfikacją potencjalnych problemów dotyczących transportu miejskiego i szukaniem dla nich rozwiązań, zwiększeniem efektywności, ekonomiki i bezpieczeństwa stosowanych metod technologicznych. Konsorcjum chce także zwrócić uwagę na aspekty społeczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na coś na co nikt wcześniej nie zwracał uwagi.
Konsorcjum zebrało się w celu udziału w programie budowy i dostarczenia polskiego autobusu elektrycznego we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Działalność Polskiego E-BUSA związana jest z promowanym przez polskie Ministerstwo Rozwoju programem rozwoju elektromobilności.
Lider inicjatywy, Ursus Bus S.A. dysponuje znaczącym doświadczeniem w projektowaniu i budowie bezemisyjnych autobusów i trolejbusów miejskich. Głównym celem spółki jest innowacyjne podejście do elektromobilności, która jest jednym z najbardziej zaawansowanych zagadnień w transporcie publicznym. Spółka współpracuje z renomowanymi partnerami zarówno naukowymi jak i komercyjnymi przy rozwoju segmentu pojazdów elektrycznych. Firma z sukcesem eksploruje branżę transportu miejskiego oferując ok. 10 modeli autobusów i trolejbusów miejskich, w tym autobusy elektryczne. W roku 2016 spółka wygrała dwa przetargi na dostarczenie środków transportu miejskiego do Torunia i Warszawy, które są jednymi z pierwszych nakierowanych na zakup pojazdów zeroemisyjnych.
- Elektromobilność to przyszłość transportu na całym świecie, a w szczególności w zurbanizowanej Europie. Z roku na rok będzie się zwiększał udział w rynku pojazdów elektrycznych, w szczególności tych zaprojektowanych dla sektora transportowego w aglomeracjach miejskich czy dla transportu publicznego. Najnowsze europejskie porozumienia klimatyczne oraz rosnące wymagania środowiskowe powodują, że kategorię pojazdów elektrycznych dla transportu publicznego czeka dynamiczny rozwój. Władze wielu miast w całej Europie już teraz wymieniają stary tabor pojazdów komunikacji miejskiej na zeroemisyjne autobusy elektryczne. Nasza inicjatywa jest odpowiedzią na te światowe trendy - przyznał Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.
Oprócz Ursus Busa członkami konsorcjum zostało także 10 innych podmiotów.
Konsorcjum ma stworzyć projekt nowego, całkowicie polskiego, autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego.
Oficjalne podpisanie umowy odbyło się podczas konferencji Ministerstwa Rozwoju - „Zrównoważona mobilność – wyzwania i szanse dla miast” - odbywającej się 8-9 czerwca br. w G2A Arena w Jasionce k. Rzeszowa. Powstanie inicjatywy ogłosił na panelu „Jaka będzie rola autobusów o napędzie alternatywnym w rozwoju zrównoważonej mobilności miejskiej?”, Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.
Konsorcjum „Polski E-BUS” powstało aby zacieśnić współpracę zainteresowanych firm w segmencie produkcji autobusów elektrycznych oraz stworzyć projekt innowacyjnego elektrycznego autobusu. Pojazd ma być konkurencyjny w Polsce i na rynkach światowych, pod kątem parametrów technicznych i finansowych. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego. Inicjatywa ma zjednoczyć siły polskich firm, aby osiągnąć efekt synergii – inwestować i rozwijać transport miejski w modelu współpracy. Istotne jest to, że konsorcjum nie zajmuje się tylko opracowaniem produktu jakim jest autobus elektryczny, ale przede wszystkim poszukuje najlepszych rozwiązań transportowych dla społeczeństwa, w tym zajmuje się m.in.: identyfikacją potencjalnych problemów dotyczących transportu miejskiego i szukaniem dla nich rozwiązań, zwiększeniem efektywności, ekonomiki i bezpieczeństwa stosowanych metod technologicznych. Konsorcjum chce także zwrócić uwagę na aspekty społeczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na coś na co nikt wcześniej nie zwracał uwagi.
Konsorcjum zebrało się w celu udziału w programie budowy i dostarczenia polskiego autobusu elektrycznego we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Działalność Polskiego E-BUSA związana jest z promowanym przez polskie Ministerstwo Rozwoju programem rozwoju elektromobilności.
Lider inicjatywy, Ursus Bus S.A. dysponuje znaczącym doświadczeniem w projektowaniu i budowie bezemisyjnych autobusów i trolejbusów miejskich. Głównym celem spółki jest innowacyjne podejście do elektromobilności, która jest jednym z najbardziej zaawansowanych zagadnień w transporcie publicznym. Spółka współpracuje z renomowanymi partnerami zarówno naukowymi jak i komercyjnymi przy rozwoju segmentu pojazdów elektrycznych. Firma z sukcesem eksploruje branżę transportu miejskiego oferując ok. 10 modeli autobusów i trolejbusów miejskich, w tym autobusy elektryczne. W roku 2016 spółka wygrała dwa przetargi na dostarczenie środków transportu miejskiego do Torunia i Warszawy, które są jednymi z pierwszych nakierowanych na zakup pojazdów zeroemisyjnych.
- Elektromobilność to przyszłość transportu na całym świecie, a w szczególności w zurbanizowanej Europie. Z roku na rok będzie się zwiększał udział w rynku pojazdów elektrycznych, w szczególności tych zaprojektowanych dla sektora transportowego w aglomeracjach miejskich czy dla transportu publicznego. Najnowsze europejskie porozumienia klimatyczne oraz rosnące wymagania środowiskowe powodują, że kategorię pojazdów elektrycznych dla transportu publicznego czeka dynamiczny rozwój. Władze wielu miast w całej Europie już teraz wymieniają stary tabor pojazdów komunikacji miejskiej na zeroemisyjne autobusy elektryczne. Nasza inicjatywa jest odpowiedzią na te światowe trendy - przyznał Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.
Oprócz Ursus Busa członkami konsorcjum zostało także 10 innych podmiotów.
- POL-MOT Holding S.A. - to polska grupa kapitałowa obecną na polskim i światowym rynku od 1968 roku, uczestniczącą w rozwoju motoryzacji w Polsce – tak w zakresie samochodów osobowych, jak pojazdów użytkowych, prowadząc jednocześnie działalność w innych sferach gospodarczych i finansowych.
- Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA Sp. z o.o. - przedmiotem jego działania jest projektowanie, produkcja i serwis urządzeń elektronicznych i energoelektronicznych dla taboru kolejowego, tramwajowego, autobusowego i trolejbusowego oraz dla przemysłu. Spółka dynamicznie rozwija eksport na rynki europejskie. Podstawowym celem strategii firmy jest oferowanie nowoczesnych produktów, niezawodnych i tanich w eksploatacji. Firma powstała w 1992 r.
- Bmz Poland Sp. z o.o. - jest producentem inteligentnych i zawansowanych systemów baterii trakcyjnych i układów zarządzania pracą tych baterii. Firma, współpracując z największymi na świecie producentami ogniw litowo-jonowych, niezwykle szybko absorbuje i rozwija najbardziej innowacyjne technologie w zakresie baterii do autobusów elektrycznych. Polska firma jest jednocześnie członkiem międzynarodowej grupy BMZ – europejskiego lidera w zakresie baterii litowo-jonowych.
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) - jest profesjonalną, wiarygodną i sprawną ekonomicznie jednostką naukowo–badawczą zaangażowaną w rozwój polskiej motoryzacji, dysponującą nowoczesną infrastrukturą badawczą i aktywnie uczestniczącą w procesie przemian i rozwoju gospodarki polskiej. Potencjał naukowo-badawczy Instytutu oraz kompetencje i umiejętności wysoko wyspecjalizowanej kadry naukowej i inżynieryjno-technicznej dorównują europejskim ośrodkom badawczo–rozwojowym.
- Kompozyty Sp. z o.o. - posiada ponad 10-letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych, jest firmą produkcyjną oferującą elementy z tworzyw kompozytowych dla przemysłu motoryzacyjnego i elektromaszynowego oraz dla szerokiej gamy innych zastosowań przemysłowych.
- SAV Studio Damian Talar - to specjalistyczna, innowacyjna firma, zajmująca się designem, projektowaniem mechanicznych, energetycznych i elektronicznych rozwiązań autobusów i trolejbusów, tworzeniem oprogramowania sterującego centralnymi komputerami oraz napędami pojazdów oraz przygotowywania dokumentacji technologicznej i serwisowej dla producentów autobusów.
- XDISC S.A. - jest innowacyjną firmą, działającą na rynku od 2003 roku, specjalizującą się w produkcji modułów fotowoltaicznych, wytwarzaniem modułów standardowych i elastycznych oraz modułów na potrzeby systemów BIPV. Prowadzi intensywną działalność B+R, w celu optymalizowania procesu produkcji i doskonalenia wytwarzanych modułów pod względem wydajności i wytrzymałości oraz nowych zastosowań. Oprócz działalności związanej z odnawialnymi źródłami energii zajmuje się również produkcją nośników optycznych.
- INNOVATIVE TRADE AND PRODUCT STRATEGIES Sp. z o.o. - jest międzynarodową firmą konsultingowo-inżynierską w zakresie rozwiązań energetycznych i transportowych, koncentrującą się na napędach elektrycznych, konwersji mocy i autonomicznych systemach sterowania.
- Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. - jest firmą zajmującą się projektowaniem i produkcją silników elektrycznych niskiego i wysokiego napięcia, ponadto jest jednym z czołowych w Polsce producentów trójfazowych maszyn elektrycznych niskiego i wysokiego napięcia, średniej i dużej mocy. Posiada ponad 90-letnie doświadczenie w projektowaniu, produkcji, serwisie i eksploatacji silników elektrycznych i generatorów.
- AIU + Sp. z o.o. - jest spółką zajmującą się akceleracją działalności innowacyjnej, poprzez wykorzystanie narzędzi analizy finansowo-rynkowej oraz stosowanie adekwatnych do wdrażanego rozwiązania metod badania rynku, ryzyka i potencjału projektu.