Marka Volkswagen ustanowiła w 2018 roku nowy rekord dostaw. Klientom z całego świata dostarczono 6,24 miliona samochodów, czyli o 0,2 procent więcej niż w 2017 roku.
Poznań – Dzięki dobrym wynikom w Ameryce Południowej (+13,1%), w USA (+4,2%) oraz w Europie (+3,6%) udało się zrekompensować skutki niekorzystnej sytuacji w Chinach, Argentynie i w Meksyku oraz te, które wyniknęły z wprowadzenia w Europie Zachodniej normy WLTP. Głównym motorem sukcesu okazały się auta wprowadzane na rynek w ramach ofensywy SUV-ów, jak również liczne inne nowe produkty marki Volkswagen. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki ds. Sprzedaży, stwierdził: „W 2018 roku, zwłaszcza w drugiej połowie, w niektórych regionach sytuacja mocno się skomplikowała, ale dzięki ofensywie nowych, bardzo atrakcyjnych produktów udało nam się skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym zjawiskom. Nasza strategia przyniosła pozytywne skutki. Ciężko pracowaliśmy, by ten nowy rekord stał się faktem”.
Ralf Brandstätter, COO Volkswagena, zauważył: „Rok 2019 także postawi Volkswagena przed ogromnymi wyzwaniami, przede wszystkim ze względu na nowe ryzyka natury geopolitycznej. Oprócz zwiększania liczby sprzedanych samochodów musimy jeszcze mocniej skoncentrować się na rentowności. Chodzi o to, żeby marka Volkswagen była na trwałe dochodowa”.
Prowadzona przez Volkswagena globalna ofensywa w dziedzinie SUV-ów przynosi owoce. Wiele nowych modeli debiutujących na rynku cieszy się dużym uznaniem wśród klientów. O ile dostawy aut osobowych marki Volkswagen wzrosły na świecie łącznie o 0,2 procenta w porównaniu z rokiem 2017, o tyle segment aut typu SUV zwiększył się w tym samym czasie o 38 procent. Niemal co piąty Volkswagen, który trafił do klientów był właśnie SUV-em (19,2%). W 2017 roku ten udział wynosił 13,9 procent.
Do 2025 roku Volkswagen będzie oferował na świecie ponad 30 modeli typu SUV z napędem tradycyjnym oraz elektrycznym. Ofensywa w dziedzinie SUV-ów ma w zdecydowany sposób przyczynić się do wzmocnienia głównego obszaru działalności marki, co pozwoli na dokonanie niezbędnych miliardowych inwestycji w rozwój aut elektrycznych i autonomicznych.
Coraz większą popularnością cieszą się również elektryczne samochody Volkswagena. W zeszłym roku dostarczono klientom 50.000 aut napędzanych wyłącznie energią elektryczną oraz modeli hybrydowych typu plug-in; było to o 13 procent więcej niż rok wcześniej. Szczególnie wielu klientów wybrało e-Golfa – w wypadku tego modelu odnotowano wzrost sprzedaży w wysokości 45 procent; dzięki temu e-Golf należy do wiodących pojazdów elektrycznych w Niemczech i w Europie.
Dostawy aut marki Volkswagen w poszczególnych regionach i na wybranych rynkach w 2018 roku:
• W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen sprzedał w 2018 roku 3,29 miliona aut, czyli o 1,7 procent mniej niż w 2017 roku. Jest to przede wszystkim rezultat trudnej sytuacji w Chinach, gdzie klienci nadal powstrzymują się od zakupów. W sumie na nowego Volkswagena zdecydowało się w tym kraju 3,11 miliona osób – o 2,1 procent mniej niż rok wcześniej. Mimo to marce z Wolfsburga udało się zwiększyć swój udział w chińskim rynku. Rynku, na którym sprzedaż nowych aut zmalała po raz pierwszy od 10 lat. Volkswagen utrzymał także pozycję najpopularniejszej marki w Chinach. Tylko w ubiegłym roku wprowadzono na tamtejszy rynek dziewięć nowych modeli, wśród nich SUV-y T-Roc, Tharu i Tayron. Podwojenie oferty w tym segmencie pozwoliło ugruntować Volkswagenowi w Chinach pozycję marki specjalizującej się w modelach typu SUV. Mimo to również klasyczne limuzyny cieszyły się niesłabnącym uznaniem wśród chińskich klientów.
Poznań – Dzięki dobrym wynikom w Ameryce Południowej (+13,1%), w USA (+4,2%) oraz w Europie (+3,6%) udało się zrekompensować skutki niekorzystnej sytuacji w Chinach, Argentynie i w Meksyku oraz te, które wyniknęły z wprowadzenia w Europie Zachodniej normy WLTP. Głównym motorem sukcesu okazały się auta wprowadzane na rynek w ramach ofensywy SUV-ów, jak również liczne inne nowe produkty marki Volkswagen. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu marki ds. Sprzedaży, stwierdził: „W 2018 roku, zwłaszcza w drugiej połowie, w niektórych regionach sytuacja mocno się skomplikowała, ale dzięki ofensywie nowych, bardzo atrakcyjnych produktów udało nam się skutecznie przeciwdziałać niekorzystnym zjawiskom. Nasza strategia przyniosła pozytywne skutki. Ciężko pracowaliśmy, by ten nowy rekord stał się faktem”.
Ralf Brandstätter, COO Volkswagena, zauważył: „Rok 2019 także postawi Volkswagena przed ogromnymi wyzwaniami, przede wszystkim ze względu na nowe ryzyka natury geopolitycznej. Oprócz zwiększania liczby sprzedanych samochodów musimy jeszcze mocniej skoncentrować się na rentowności. Chodzi o to, żeby marka Volkswagen była na trwałe dochodowa”.
Prowadzona przez Volkswagena globalna ofensywa w dziedzinie SUV-ów przynosi owoce. Wiele nowych modeli debiutujących na rynku cieszy się dużym uznaniem wśród klientów. O ile dostawy aut osobowych marki Volkswagen wzrosły na świecie łącznie o 0,2 procenta w porównaniu z rokiem 2017, o tyle segment aut typu SUV zwiększył się w tym samym czasie o 38 procent. Niemal co piąty Volkswagen, który trafił do klientów był właśnie SUV-em (19,2%). W 2017 roku ten udział wynosił 13,9 procent.
Do 2025 roku Volkswagen będzie oferował na świecie ponad 30 modeli typu SUV z napędem tradycyjnym oraz elektrycznym. Ofensywa w dziedzinie SUV-ów ma w zdecydowany sposób przyczynić się do wzmocnienia głównego obszaru działalności marki, co pozwoli na dokonanie niezbędnych miliardowych inwestycji w rozwój aut elektrycznych i autonomicznych.
Coraz większą popularnością cieszą się również elektryczne samochody Volkswagena. W zeszłym roku dostarczono klientom 50.000 aut napędzanych wyłącznie energią elektryczną oraz modeli hybrydowych typu plug-in; było to o 13 procent więcej niż rok wcześniej. Szczególnie wielu klientów wybrało e-Golfa – w wypadku tego modelu odnotowano wzrost sprzedaży w wysokości 45 procent; dzięki temu e-Golf należy do wiodących pojazdów elektrycznych w Niemczech i w Europie.
Dostawy aut marki Volkswagen w poszczególnych regionach i na wybranych rynkach w 2018 roku:
- W Europie w 2018 roku Volkswagen dostarczył klientom 1,75 miliona samochodów, czyli o 3,6 procent więcej niż rok wcześniej – mimo wyzwań, jakie od września niosła ze sobą konieczność homologowania aut według nowej normy WLTP. Volkswagen zwiększył również swój udział w europejskim rynku. Przyczynił się do tego duży popyt na nowe modele: Tiguana Allspace, Arteona i T-Roca, a także na nową wersję Polo.
- W Europie Zachodniej do klientów trafiło 1,47 miliona aut – o 2,8 procent więcej niż w 2017 roku. Wzrost odnotowano na tak ważnych rynkach jak Włochy, Hiszpania czy Francja.
- Podobna sytuacja panowała na niemieckim rynku. Volkswagen dostarczył tam swoim klientom w zeszłym roku 541.200 samochodów, co oznacza wzrost o 1,8 procent.
- W regionie Europy Środkowej i Wschodniej Volkswagen odnotował znaczne zwiększenie dostaw wynoszące 8,2 procent. Było to 280.300 aut. Motorem wzrostu w tym regionie okazała się Rosja - Volkswagen dostarczył tam klientom 106.100 samochodów, czyli o 18,5 procent więcej niż rok wcześniej. Bestsellerami w Rosji okazały się Polo sedan, Tiguan oraz Touareg.
- W Polsce 2018 rok Volkswagen zakończył z najlepszym wynikiem w historii. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w Polsce 56.049 nowych osobowych samochodów Volkswagena (+14,15 procent).
- W Turcji Volkswagen zmagał się w zeszłym roku z nadzwyczaj trudną sytuacją, która pogorszyła się jeszcze w drugiej połowie roku na skutek mocnego spadku kursu tamtejszej waluty. Spowodowało to skurczenie się rynku. Volkswagen dostarczył klientom w Turcji 50.000 samochodów, czyli o 44,7 procent mniej niż rok wcześniej.
- Sytuacja na rynkach Ameryki Północnej była różna. W USA Volkswagen dostarczył w 2018 roku 354.100 samochodów, co oznacza wzrost o 4,2 procent; było to możliwe dzięki sukcesowi jakie odniosły modele typu SUV. W Kanadzie zbyt znalazło 72.000 aut Volkswagena, czyli więcej o 3,7 procent niż w 2017 roku. Był to najlepszy w historii wynik marki na kanadyjskim rynku. Trudności wystąpiły natomiast w Meksyku. Utrzymuje się tam niekorzystna sytuacja gospodarcza, która spowodowała, że dostawy Volkswagena zmalały tam o 19,1 procent w porównaniu z poprzednim rokiem. W całym regionie w 2018 roku sprzedaż aut marki Volkswagen zmniejszyła się o 3,0 procent.
- W Ameryce Południowej w roku 2018 utrzymywał się wzrost. Do klientów trafiły łącznie 474.000 samochodów marki Volkswagen, czyli o 13,1 procent więcej niż w roku 2017. Największy zbyt odnotowano w Brazylii, w której klienci odebrali 335.800 aut – wzrost o 28,6 procent. Osiem nowych modeli, które debiutowały w Brazylii od końca 2017 roku spotkało się z ogromnym zainteresowaniem i przyczyniło do uzyskania tak dobrego wyniku. Wzrost sprzedaży aut Volkswagena okazał się większy niż wzrost całego rynku samochodowego w tym kraju. W Argentynie natomiast z powodu trudnej sytuacji gospodarczej rynek nadal był trudny. W sumie Volkswagen w całym 2018 roku dostarczył tu klientom o 22,4 procent mniej samochodów niż rok wcześniej, jednak 15. raz z rzędu utrzymał pozycję lidera.
• W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen sprzedał w 2018 roku 3,29 miliona aut, czyli o 1,7 procent mniej niż w 2017 roku. Jest to przede wszystkim rezultat trudnej sytuacji w Chinach, gdzie klienci nadal powstrzymują się od zakupów. W sumie na nowego Volkswagena zdecydowało się w tym kraju 3,11 miliona osób – o 2,1 procent mniej niż rok wcześniej. Mimo to marce z Wolfsburga udało się zwiększyć swój udział w chińskim rynku. Rynku, na którym sprzedaż nowych aut zmalała po raz pierwszy od 10 lat. Volkswagen utrzymał także pozycję najpopularniejszej marki w Chinach. Tylko w ubiegłym roku wprowadzono na tamtejszy rynek dziewięć nowych modeli, wśród nich SUV-y T-Roc, Tharu i Tayron. Podwojenie oferty w tym segmencie pozwoliło ugruntować Volkswagenowi w Chinach pozycję marki specjalizującej się w modelach typu SUV. Mimo to również klasyczne limuzyny cieszyły się niesłabnącym uznaniem wśród chińskich klientów.