Volvo Polska dostarczy miejskie autobusy hybrydowe do Krosna. To kolejne polskie miasto, w którym pasażerów wozić będą ekologiczne autobusy w całości wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo.
W ubiegłym roku 35 hybryd Volvo trafiło do Sosnowca, ostatnio firma wygrała też przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry i Białegostoku.
Gmina Miasto Krosno rozstrzygnęło przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe) wybrana została oferta Volvo Polska – firma dostarczy jedenaście 10,5 metrowych autobusów Volvo 7900 Hybrid.
- Krosno jest kolejnym w ostatnim czasie miastem, które wybiera autobusy miejskie o napędzie hybrydowym, doskonale sprawdzającym się w ruchu miejskim. Podczas postoju, na przykład na przystankach czy światłach, a także przy małych prędkościach, z którymi najczęściej mamy do czynienia w ruchu miejskim, autobus korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego. Dzięki temu zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. W przypadku pojazdów dla Krosna są to: klimatyzacja – oddzielna dla kabiny kierowcy i przedziału pasażerskiego, dostęp do Internetu, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Autobusy hybrydowe Volvo zostaną dostarczone do Krosna z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. Autobusów hybrydowych operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.
W ubiegłym roku 35 hybryd Volvo trafiło do Sosnowca, ostatnio firma wygrała też przetargi na dostawę tego typu pojazdów do Krakowa, Jeleniej Góry i Białegostoku.
Gmina Miasto Krosno rozstrzygnęło przetarg na dostawę nowych autobusów miejskich. W części dotyczącej pojazdów hybrydowych (przetarg obejmował też autobusy spalinowe) wybrana została oferta Volvo Polska – firma dostarczy jedenaście 10,5 metrowych autobusów Volvo 7900 Hybrid.
- Krosno jest kolejnym w ostatnim czasie miastem, które wybiera autobusy miejskie o napędzie hybrydowym, doskonale sprawdzającym się w ruchu miejskim. Podczas postoju, na przykład na przystankach czy światłach, a także przy małych prędkościach, z którymi najczęściej mamy do czynienia w ruchu miejskim, autobus korzysta wyłącznie z silnika elektrycznego. Dzięki temu zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla - mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Autobusy miejskie Volvo 7900 Hybrid są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postoju. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla. Baterie zasilające napęd elektryczny ładują się podczas hamowania i z nadwyżki mocy silnika, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Pojazdy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. W przypadku pojazdów dla Krosna są to: klimatyzacja – oddzielna dla kabiny kierowcy i przedziału pasażerskiego, dostęp do Internetu, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Autobusy hybrydowe Volvo zostaną dostarczone do Krosna z wrocławskiej fabryki Volvo, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. W Polsce hybrydy Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. Autobusów hybrydowych operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach.