W wyniku obniżenia liczby zamówień wrocławska fabryka koparkoładowarek Volvo wstrzymała produkcję. Sytuacja w fabryce autobusów, jak zapewniają przedstawiciele Volvo - jest stabilna.
Jak poinformowała PAP we wtorek Anna Nojszewska z Volvo Polska, przestój w fabryce koparkoładowarek Volvo we Wrocławiu jest wynikiem "obecnej sytuacji na rynku i obniżenia liczby zamówień na maszyny budowlane". Od końca grudnia 2008 r. firma nie będzie kontynuować umów z pracownikami produkcyjnymi fabryki koparkoładowarek, zatrudnionymi przez agencję pracy tymczasowej.
Natomiast sytuacja w fabryce autobusów, wg przedstawicieli Volvo, jest w tej chwili stabilna, a zamówienia na pierwsze półrocze 2009 roku są zgodne z wcześniejszymi planami Volvo Polska.
Niemniej jednak - jak dodała Nojszewska - firma uważnie monitoruje bieżącą sytuację w gospodarce, ze świadomością możliwego pogorszenia koniunktury. Równocześnie prowadzone są rozmowy ze związkami zawodowymi pracowników Volvo Polska w sprawie "ewentualnego przygotowania zakładu na trudniejsze czasy, poprzez redukcję kosztów i zamrożenie zatrudnienia".
Volvo Polska Sp. z o.o. oferuje na polskim rynku samochody ciężarowe i autobusy. W skład firmy wchodzi fabryka we Wrocławiu, która jest europejskim centrum produkcji autobusów Volvo i światowym centrum produkcji koparkoładowarek Volvo.
W segmencie maszyn budowlanych Volvo produkuje ponad 150 różnych modeli koparek, ładowarek kołowych, równiarek i wozideł przegubowych. Fabryki produkujące maszyny budowlane Volvo znajdują się w Szwecji, Niemczech, Francji, USA, Kanadzie, Brazylii, Korei i w Polsce.
Jak poinformowała PAP we wtorek Anna Nojszewska z Volvo Polska, przestój w fabryce koparkoładowarek Volvo we Wrocławiu jest wynikiem "obecnej sytuacji na rynku i obniżenia liczby zamówień na maszyny budowlane". Od końca grudnia 2008 r. firma nie będzie kontynuować umów z pracownikami produkcyjnymi fabryki koparkoładowarek, zatrudnionymi przez agencję pracy tymczasowej.
Natomiast sytuacja w fabryce autobusów, wg przedstawicieli Volvo, jest w tej chwili stabilna, a zamówienia na pierwsze półrocze 2009 roku są zgodne z wcześniejszymi planami Volvo Polska.
Niemniej jednak - jak dodała Nojszewska - firma uważnie monitoruje bieżącą sytuację w gospodarce, ze świadomością możliwego pogorszenia koniunktury. Równocześnie prowadzone są rozmowy ze związkami zawodowymi pracowników Volvo Polska w sprawie "ewentualnego przygotowania zakładu na trudniejsze czasy, poprzez redukcję kosztów i zamrożenie zatrudnienia".
Volvo Polska Sp. z o.o. oferuje na polskim rynku samochody ciężarowe i autobusy. W skład firmy wchodzi fabryka we Wrocławiu, która jest europejskim centrum produkcji autobusów Volvo i światowym centrum produkcji koparkoładowarek Volvo.
W segmencie maszyn budowlanych Volvo produkuje ponad 150 różnych modeli koparek, ładowarek kołowych, równiarek i wozideł przegubowych. Fabryki produkujące maszyny budowlane Volvo znajdują się w Szwecji, Niemczech, Francji, USA, Kanadzie, Brazylii, Korei i w Polsce.