Zarząd Volkswagen Poznań i dyrekcja zakładu uroczyście zawiesili wiechę na nowopowstającej hali logistycznej w Poznaniu.
Dziś w gronie blisko 500 pracowników Volkswagen Poznań, przedstawicieli pracowników budowlanych oraz zaproszonych gości zarząd Volkswagen Poznań wraz z kierownictwem zakładu i budowy zawiesił tradycyjną wiechę na powstającej hali logistyczno-magazynowej. „Przed dwoma laty rozpoczęliśmy seryjną produkcję Craftera w nowowybudowanej fabryce we Wrześni. Dziś, w roku obchodów 25-lecia istnienia naszego przedsiębiorstwa, a także w kolejnych miesiącach punkt ciężkości nakładów inwestycyjnych jest ponownie skierowany na zakład w Antoninku”, mówi Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.
Budowa obiektu znajdującego się po wschodniej stronie ulicy Smołdzinowskiej rozpoczęła się wiosną 2018. W maju wmurowano kamień węgielny. Aktualnie prowadzone są prace wykończeniowe wewnątrz budynku oraz utwardzana jest nawierzchnia na zewnątrz obiektu. W kolejnym kroku rozpocznie się wyposażanie obiektu w infrastrukturę logistyczną. Jörg Pott Kierownik Logistki w Zakładzie Poznań „Nowa hala logistyczna umożliwi nam integrację powierzchni logistycznych, znajdujących się do tej pory się poza terenem zakładu. Dzięki temu zredukowany zostanie ruch wahadłowy ciężarówek pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem. Bezpośrednie połączenie z halą produkcyjną otwiera nam także możliwości wdrożenia innowacyjnych procesów dostarczania materiałów na linie produkcyjne, takich jak autonomiczne transporty między halami” .
Nowa hala logistyczna będzie miała powierzchnię 46 000 m2, co odpowiada wielkości prawie 6 boisk piłkarskich. Do jej budowy wykorzystano 1450 ton stali, a długość infrastruktury podziemnej (kanalizacja sanitarna, deszczowa, energetyczna) to blisko 6,5 km, co odpowiada odległości pomiędzy fabryką w Antoninku i Starym Rynkiem w Poznaniu. Ilość wody zgromadzonej w 4 zbiornikach p-poż dla sieci tryskaczowej to ok 2 500 000 litrów. Taka ilość pozwoliłaby na wypełnienie pełnowymiarowego basenu olimpijskiego o dł. 50 m szer. 25 m i głębokości 2 m.
Równocześnie z budową zaplecza logistycznego trwa też rozbudowa istniejącej hali spawalni, której docelowa powierzchnia wyniesie 14 400 m². Termin oddania do użytkowania nowego obiektu planowany jest na I kwartał 2019 roku.
Dietmar Mnich, Dyrektor Zakładu Poznań „Inwestycje, które aktualnie realizujemy to ważny krok w kierunku zwiększenia międzynarodowej konkurencyjności Zakładu w Poznaniu i obejmuje przygotowanie zakładu do produkcji pojazdów MQB."
W ramach zrealizowanych inwestycji przebudowano także układ komunikacyjny w obrębie osiedla Zieliniec. Inwestycja objęła łącznie 6 ulic o łącznej długości 2,2 km w tym skrzyżowanie Sośnicka/Warszawska w ciągu Drogi Krajowej nr 92. Na przebudowę dróg na Zielińcu spółka przeznaczyła 4,5 mln euro.
Od początku swojej działalności Volkswagen Poznań zainwestował w swoje zakłady ponad 2 miliardy euro. Tylko w 2018 i 2019 roku planowane inwestycje w nowe hale, maszyny i urządzenia wyniosą blisko 500 mln euro.
Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Dziś w gronie blisko 500 pracowników Volkswagen Poznań, przedstawicieli pracowników budowlanych oraz zaproszonych gości zarząd Volkswagen Poznań wraz z kierownictwem zakładu i budowy zawiesił tradycyjną wiechę na powstającej hali logistyczno-magazynowej. „Przed dwoma laty rozpoczęliśmy seryjną produkcję Craftera w nowowybudowanej fabryce we Wrześni. Dziś, w roku obchodów 25-lecia istnienia naszego przedsiębiorstwa, a także w kolejnych miesiącach punkt ciężkości nakładów inwestycyjnych jest ponownie skierowany na zakład w Antoninku”, mówi Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań.
Budowa obiektu znajdującego się po wschodniej stronie ulicy Smołdzinowskiej rozpoczęła się wiosną 2018. W maju wmurowano kamień węgielny. Aktualnie prowadzone są prace wykończeniowe wewnątrz budynku oraz utwardzana jest nawierzchnia na zewnątrz obiektu. W kolejnym kroku rozpocznie się wyposażanie obiektu w infrastrukturę logistyczną. Jörg Pott Kierownik Logistki w Zakładzie Poznań „Nowa hala logistyczna umożliwi nam integrację powierzchni logistycznych, znajdujących się do tej pory się poza terenem zakładu. Dzięki temu zredukowany zostanie ruch wahadłowy ciężarówek pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem. Bezpośrednie połączenie z halą produkcyjną otwiera nam także możliwości wdrożenia innowacyjnych procesów dostarczania materiałów na linie produkcyjne, takich jak autonomiczne transporty między halami” .
Nowa hala logistyczna będzie miała powierzchnię 46 000 m2, co odpowiada wielkości prawie 6 boisk piłkarskich. Do jej budowy wykorzystano 1450 ton stali, a długość infrastruktury podziemnej (kanalizacja sanitarna, deszczowa, energetyczna) to blisko 6,5 km, co odpowiada odległości pomiędzy fabryką w Antoninku i Starym Rynkiem w Poznaniu. Ilość wody zgromadzonej w 4 zbiornikach p-poż dla sieci tryskaczowej to ok 2 500 000 litrów. Taka ilość pozwoliłaby na wypełnienie pełnowymiarowego basenu olimpijskiego o dł. 50 m szer. 25 m i głębokości 2 m.
Równocześnie z budową zaplecza logistycznego trwa też rozbudowa istniejącej hali spawalni, której docelowa powierzchnia wyniesie 14 400 m². Termin oddania do użytkowania nowego obiektu planowany jest na I kwartał 2019 roku.
Dietmar Mnich, Dyrektor Zakładu Poznań „Inwestycje, które aktualnie realizujemy to ważny krok w kierunku zwiększenia międzynarodowej konkurencyjności Zakładu w Poznaniu i obejmuje przygotowanie zakładu do produkcji pojazdów MQB."
W ramach zrealizowanych inwestycji przebudowano także układ komunikacyjny w obrębie osiedla Zieliniec. Inwestycja objęła łącznie 6 ulic o łącznej długości 2,2 km w tym skrzyżowanie Sośnicka/Warszawska w ciągu Drogi Krajowej nr 92. Na przebudowę dróg na Zielińcu spółka przeznaczyła 4,5 mln euro.
Od początku swojej działalności Volkswagen Poznań zainwestował w swoje zakłady ponad 2 miliardy euro. Tylko w 2018 i 2019 roku planowane inwestycje w nowe hale, maszyny i urządzenia wyniosą blisko 500 mln euro.
Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Przez minione 25 lat taśmy produkcyjne fabryk Volkswagen Poznań opuściło blisko 3 miliony samochodów. Obecnie w 4 zakładach produkowane są modele Volkswagen Caddy, Volkswagen Transporter T6 oraz Volkswagen Crafter i MAN TGE. Od 1996 roku funkcjonuje także odlewnia, której roczna produkcja komponentów wynosi blisko 4,6 mln sztuk. Volkswagen Poznan jest największym pracodawcą w Wielkopolsce dającym zatrudnienie 11 000 osób.