W produkcji aut Polskę wyprzedziły już Czechy, za chwilę zrobi to Słowacja, a być może także Węgry i Rumunia. Przegrywamy z sąsiadami rywalizację o inwestycje i nowe miejsca pracy, czytamy w "Gazecie Wyborczej".
W styczniu i lutym z polskich fabryk wyjechało w sumie 132,1 tys. samochodów osobowych, o 7 proc. mniej niż przed rokiem - poinformowała wczoraj firma doradcza Samar.
W ostatni piątek Fiat Auto Poland ogłosił, że w 2010 r. pierwszy raz od ośmiu lat miał rekordową stratę netto prawie 82 mln zł; wyprodukował 533 tys. aut. Polska spółka Fiata tłumaczyła to niekorzystnym kursem złotego do euro. Ale w zeszłym roku wahania kursowe dotykały też naszych sąsiadów. Jednak Skoda nie miała takich problemów. Ta czeska firma z grupy Volkswagena w 2010 r. wyprodukowała 762 tys. aut i zarobiła na czysto prawie 350 mln euro (równowartość ok. 1,4 mld zł), trzy razy więcej niż rok wcześniej.
W zeszłym roku Czechy pierwszy raz w historii weszły do klubu państw, które produkują ponad 1 mln aut rocznie.
Więcej w czwartkowej "Gazecie Wyborczej".
W styczniu i lutym z polskich fabryk wyjechało w sumie 132,1 tys. samochodów osobowych, o 7 proc. mniej niż przed rokiem - poinformowała wczoraj firma doradcza Samar.
W ostatni piątek Fiat Auto Poland ogłosił, że w 2010 r. pierwszy raz od ośmiu lat miał rekordową stratę netto prawie 82 mln zł; wyprodukował 533 tys. aut. Polska spółka Fiata tłumaczyła to niekorzystnym kursem złotego do euro. Ale w zeszłym roku wahania kursowe dotykały też naszych sąsiadów. Jednak Skoda nie miała takich problemów. Ta czeska firma z grupy Volkswagena w 2010 r. wyprodukowała 762 tys. aut i zarobiła na czysto prawie 350 mln euro (równowartość ok. 1,4 mld zł), trzy razy więcej niż rok wcześniej.
W zeszłym roku Czechy pierwszy raz w historii weszły do klubu państw, które produkują ponad 1 mln aut rocznie.
Więcej w czwartkowej "Gazecie Wyborczej".