Pierwsze firmy motoryzacyjne zaczynają już ogłaszać promocje na swoje auta. To jednak dopiero wstęp do tradycyjnego, jesiennego sezonu promocji - informuje "Gazeta Prawna".
Sprzyja mu spadający kurs euro, ale okazuje się, że nie we wszystkich przypadkach.
- Na rynku funkcjonują różne modele rozliczania się koncernów z importerami, co powoduje, że nie wszyscy będą mieli możliwość wykorzystania w takim samym stopniu spadającego kursu euro do ogłaszania opustów - mówi Marek Konieczny z DCG Dealer Consulting.
(...) Istotny wpływ na to, jakie modele będą sprzedawane z opustami, może mieć też zakończenie programu dopłat do aut na rynku niemieckim.
- Spowodował on duży popyt na małe auta, które były kupowane przez Niemców również u polskich dealerów, więc w tym segmencie koncerny nie będą miały nadmiaru samochodów - mówi Marek Konieczny.
Więcej w "Gazecie Prawnej".