Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, od stycznia do lipca br. w grupie nowych przyczep i naczep o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony zarejestrowano 14069 pojazdów.
To o 28,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Trzecie miejsce na liście z 15,5 proc. udziałem rynku zajmuje Wielton, który poprawił swój ubiegłoroczny wynik o 36,4 proc i umocnił się na podium. W tym roku zarejestrowano w Polsce już 2176 pojazdów wyprodukowanych w Wieluniu. Dla porównania kolejna polska firma – Bodex – zajmuje 6. miejsce w zestawieniu, z liczbą 330 zarejestrowanych pojazdów i 2,5 proc. udziałem w rynku. Liderami zestawienia pozostają niemieckie firmy Krone i Schmitz-Cargobull, które od stycznia do lipca br. osiągnęły niemal identyczny wynik 3,1 tys. rejestracji i mają po 22 proc. udziału w rynku.
Jeszcze lepiej przedstawiają się statystyki dotyczące korowego biznesu Wieltonu, którym są naczepy. Cały polski rynek naczep w pierwszych siedmiu miesiącach br. urósł o 28,4 proc. (zarejestrowano 12820 zamiast 9981 sztuk), podczas gdy Wielton zanotował wzrost na poziomie 41,3 proc. (1969 zamiast 1393 sztuk).
Polski rynek naczep
Ogromny potencjał kryje także rynek rosyjski, na którym Wielton obecny jest od ponad 10 lat. W przypadku ustabilizowaniu sytuacji politycznej i gospodarczej sprzedaż Wieltonu na Wschodzie może znacząco wzrosnąć.
To o 28,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Trzecie miejsce na liście z 15,5 proc. udziałem rynku zajmuje Wielton, który poprawił swój ubiegłoroczny wynik o 36,4 proc i umocnił się na podium. W tym roku zarejestrowano w Polsce już 2176 pojazdów wyprodukowanych w Wieluniu. Dla porównania kolejna polska firma – Bodex – zajmuje 6. miejsce w zestawieniu, z liczbą 330 zarejestrowanych pojazdów i 2,5 proc. udziałem w rynku. Liderami zestawienia pozostają niemieckie firmy Krone i Schmitz-Cargobull, które od stycznia do lipca br. osiągnęły niemal identyczny wynik 3,1 tys. rejestracji i mają po 22 proc. udziału w rynku.
Jeszcze lepiej przedstawiają się statystyki dotyczące korowego biznesu Wieltonu, którym są naczepy. Cały polski rynek naczep w pierwszych siedmiu miesiącach br. urósł o 28,4 proc. (zarejestrowano 12820 zamiast 9981 sztuk), podczas gdy Wielton zanotował wzrost na poziomie 41,3 proc. (1969 zamiast 1393 sztuk).
Polski rynek naczep
- 9981 sztuk – styczeń-lipiec 2015
- 12 820 sztuk – styczeń-lipiec 2016
- 1393 sztuk – styczeń-lipiec 2015
- 1969 sztuk – styczeń-lipiec2016
Ogromny potencjał kryje także rynek rosyjski, na którym Wielton obecny jest od ponad 10 lat. W przypadku ustabilizowaniu sytuacji politycznej i gospodarczej sprzedaż Wieltonu na Wschodzie może znacząco wzrosnąć.