Polskiej motoryzacji udało się ominąć ten kryzys. W zeszłym roku z taśm montażowych polskich fabryk zjechało 819 tys. samochodów osobowych, czyli o 2,7 proc. mniej niż rok wcześniej, poinformowała "Gazeta Wyborcza".
Spadek produkcji aut w Polsce był więc dużo niższy od średniej w całej UE. Dzięki temu utrzymaliśmy pozycję szóstego producenta aut w Europie, wyprzedzając Włochy i Belgię.
Ten sukces zawdzięczamy głównie tyskiej fabryce Fiata, która w zeszłym roku pobiła rekord, produkując ponad 600 tys. samochodów. (...)
- W tym roku produkcja samochodów osobowych w Polsce powinna utrzymać się na poziomie zeszłego roku - ocenia Rafał Orłowski z firmy AutomotiveSuppliers.pl. (...)
Jeszcze większe sukcesy w czasie kryzysu odnoszą polskie fabryki autobusów. W 2009 r. produkcja autobusów w państwach UE zmalała o 12 proc., licząc rok do roku. Tymczasem w Polsce ich produkcja wzrosła o 5,5 proc. - więcej niż w Szwecji, która jako jedyne po Polsce państwo UE mogła się pochwalić w zeszłym roku wzrostem produkcji autobusów.
Więcej w sobotniej "Gazecie Wyborczej".
Spadek produkcji aut w Polsce był więc dużo niższy od średniej w całej UE. Dzięki temu utrzymaliśmy pozycję szóstego producenta aut w Europie, wyprzedzając Włochy i Belgię.
Ten sukces zawdzięczamy głównie tyskiej fabryce Fiata, która w zeszłym roku pobiła rekord, produkując ponad 600 tys. samochodów. (...)
- W tym roku produkcja samochodów osobowych w Polsce powinna utrzymać się na poziomie zeszłego roku - ocenia Rafał Orłowski z firmy AutomotiveSuppliers.pl. (...)
Jeszcze większe sukcesy w czasie kryzysu odnoszą polskie fabryki autobusów. W 2009 r. produkcja autobusów w państwach UE zmalała o 12 proc., licząc rok do roku. Tymczasem w Polsce ich produkcja wzrosła o 5,5 proc. - więcej niż w Szwecji, która jako jedyne po Polsce państwo UE mogła się pochwalić w zeszłym roku wzrostem produkcji autobusów.
Więcej w sobotniej "Gazecie Wyborczej".