Po dziesięciu latach wzrostu i nieprzerwanego rozwoju, firma zdobywa wizerunek marki najwyższej klasy oferującej wyłącznie najlepsze produkty i usługi.
Renault Samsung Motors, wyróżniające się spośród krajowych marek jako najlepsza alternatywa dla aut importowanych, zajęło pierwsze miejsce (pod względem obrotów) wśród przedsiębiorstw działających w Busan w Korei Południowej i w dalszym ciągu rozwija się jako wiodąca firma międzynarodowa. Założony we wrześniu 2000 roku jako członek sojuszu Renault-Nissan, Renault Samsung Motors w tym jubileuszowym roku może odnotować rekordowe wyniki.
Firmie Renault Samsung Motors udało się utrzymać zrównoważony poziom sprzedaży, której dwie trzecie przypadają na rynek krajowy, a jedna trzecia na eksport. Z powodu światowego kryzysu gospodarczego sprzedaż krajowa wzrosła w większym stopniu niż eksport. Jednak poziom eksportu wzrósł od końca 2009 roku, co jest tłumaczone powrotem dobrej koniunktury na świecie.
W corocznym sondażu Marketing Insights dotyczącym jakości różnych marek samochodów, przeprowadzonym w 2010 roku wśród 91 129 koreańskich klientów (porównywalnie do JD Power), firma Renault Samsung Motors odnotowała najlepsze rezultaty we wszystkich kategoriach (jakość produktów, jakość usług i ogólne zadowolenie klienta) umacniając tym samym swoją pozycję koreańskiej marki numer 1 pod względem zadowolenia użytkowników, którą zajmuje już nieprzerwanie od dziewięciu lat. Model SM3 CE uplasował się na pierwszym miejscu w klasie C ze względu na swoją jakość i trwałość. Model SM5 został natomiast wybrany najlepszym samochodem w swojej klasie (D), uwzględniającej wysoki poziom wymagań jakościowych (najmniejsza liczba awarii przypadająca na użytkownika).
Firma RSM stale dąży do skonsolidowania swojego wizerunku na rynku koreańskim poprzez wprowadzanie produktów i usług wysokiej jakości, które pozwalają jej się wyróżnić na tle innych producentów. Aby podkreślić wartość marki, z okazji swojego dziesięciolecia, firma wprowadziła nową tożsamość wizualną oraz nowy pomysł na urządzenie salonów sprzedaży. Nowy design sprawia, że salony przeznaczone dla klientów są wygodne i wielofunkcyjne, co przyczyni się do wzrostu poziomu ich zadowolenia.
W chwili utworzenia w 2000 roku, firma zatrudniała jedynie 1900 pracowników. Aktualnie firma zatrudnia 7600 pracowników. Według dyrektora generalnego Renault Samsung Motors Jean-Marie Hurtigera kluczem do sukcesu firmy na rynku koreańskim jest umiejętność połączenia sił w Grupie Renault oraz przystosowanie technologii i systemów zarządzania Renault bez szkody dla cennej spuścizny Samsunga i tradycyjnej koreańskiej kultury firmy. Renault Samsung Motors jest firmą międzynarodową, w której trzy różne kultury i sposoby zarządzania (typowe dla Francji, Japonii
i Korei) tworzą nową, unikalną kulturę firmy.
Od 2000 roku, kiedy powstał Renault Samsung Technical Center (RSTC), jego inżynierowie angażowali się w udoskonalanie takich modeli, jak: SM3, SM5, SM7 oraz QM5. QM5 był pierwszym, zupełnie nowym produktem wprowadzonym przez Renault Samsung Motors dla sojuszu Renault-Nissan. RSTC odegrało kluczową rolę w pracach nad wprowadzoną w lipcu 2009 roku nową wersją modelu SM3, który odniósł duży sukces. Nowa wersja modelu SM5, wprowadzona na początku 2010 roku, to pierwszy, całkowicie nowy model, który został wypracowany we współpracy z RSTC z przeznaczeniem na rynek koreański i inne rynki zagraniczne. Poza tym, w ramach sojuszu Renault-Nissan, Renault Samsung Motors wytwarza i eksportuje na rynki zagraniczne również model SM3 (Sunny i Almera) pod marką Nissan.
Centrum projektowe Renault Samsung Motors, ulokowane w RSTC, odgrywa istotną rolę w sieci biur projektowych Renault – opracowuje styl i gamy samochodów produkowanych przez Renault Samsung Motors, jednocześnie współpracując nad kształtem projektów światowych, które są prowadzone w Grupie Renault oraz nadzorując ogólny kierunek projektowania dla kontynentu azjatyckiego.
Renault Samsung Motors, wyróżniające się spośród krajowych marek jako najlepsza alternatywa dla aut importowanych, zajęło pierwsze miejsce (pod względem obrotów) wśród przedsiębiorstw działających w Busan w Korei Południowej i w dalszym ciągu rozwija się jako wiodąca firma międzynarodowa. Założony we wrześniu 2000 roku jako członek sojuszu Renault-Nissan, Renault Samsung Motors w tym jubileuszowym roku może odnotować rekordowe wyniki.
Firmie Renault Samsung Motors udało się utrzymać zrównoważony poziom sprzedaży, której dwie trzecie przypadają na rynek krajowy, a jedna trzecia na eksport. Z powodu światowego kryzysu gospodarczego sprzedaż krajowa wzrosła w większym stopniu niż eksport. Jednak poziom eksportu wzrósł od końca 2009 roku, co jest tłumaczone powrotem dobrej koniunktury na świecie.
W corocznym sondażu Marketing Insights dotyczącym jakości różnych marek samochodów, przeprowadzonym w 2010 roku wśród 91 129 koreańskich klientów (porównywalnie do JD Power), firma Renault Samsung Motors odnotowała najlepsze rezultaty we wszystkich kategoriach (jakość produktów, jakość usług i ogólne zadowolenie klienta) umacniając tym samym swoją pozycję koreańskiej marki numer 1 pod względem zadowolenia użytkowników, którą zajmuje już nieprzerwanie od dziewięciu lat. Model SM3 CE uplasował się na pierwszym miejscu w klasie C ze względu na swoją jakość i trwałość. Model SM5 został natomiast wybrany najlepszym samochodem w swojej klasie (D), uwzględniającej wysoki poziom wymagań jakościowych (najmniejsza liczba awarii przypadająca na użytkownika).
Firma RSM stale dąży do skonsolidowania swojego wizerunku na rynku koreańskim poprzez wprowadzanie produktów i usług wysokiej jakości, które pozwalają jej się wyróżnić na tle innych producentów. Aby podkreślić wartość marki, z okazji swojego dziesięciolecia, firma wprowadziła nową tożsamość wizualną oraz nowy pomysł na urządzenie salonów sprzedaży. Nowy design sprawia, że salony przeznaczone dla klientów są wygodne i wielofunkcyjne, co przyczyni się do wzrostu poziomu ich zadowolenia.
W chwili utworzenia w 2000 roku, firma zatrudniała jedynie 1900 pracowników. Aktualnie firma zatrudnia 7600 pracowników. Według dyrektora generalnego Renault Samsung Motors Jean-Marie Hurtigera kluczem do sukcesu firmy na rynku koreańskim jest umiejętność połączenia sił w Grupie Renault oraz przystosowanie technologii i systemów zarządzania Renault bez szkody dla cennej spuścizny Samsunga i tradycyjnej koreańskiej kultury firmy. Renault Samsung Motors jest firmą międzynarodową, w której trzy różne kultury i sposoby zarządzania (typowe dla Francji, Japonii
i Korei) tworzą nową, unikalną kulturę firmy.
Od 2000 roku, kiedy powstał Renault Samsung Technical Center (RSTC), jego inżynierowie angażowali się w udoskonalanie takich modeli, jak: SM3, SM5, SM7 oraz QM5. QM5 był pierwszym, zupełnie nowym produktem wprowadzonym przez Renault Samsung Motors dla sojuszu Renault-Nissan. RSTC odegrało kluczową rolę w pracach nad wprowadzoną w lipcu 2009 roku nową wersją modelu SM3, który odniósł duży sukces. Nowa wersja modelu SM5, wprowadzona na początku 2010 roku, to pierwszy, całkowicie nowy model, który został wypracowany we współpracy z RSTC z przeznaczeniem na rynek koreański i inne rynki zagraniczne. Poza tym, w ramach sojuszu Renault-Nissan, Renault Samsung Motors wytwarza i eksportuje na rynki zagraniczne również model SM3 (Sunny i Almera) pod marką Nissan.
Centrum projektowe Renault Samsung Motors, ulokowane w RSTC, odgrywa istotną rolę w sieci biur projektowych Renault – opracowuje styl i gamy samochodów produkowanych przez Renault Samsung Motors, jednocześnie współpracując nad kształtem projektów światowych, które są prowadzone w Grupie Renault oraz nadzorując ogólny kierunek projektowania dla kontynentu azjatyckiego.