Świat
15 proc. wzrost sprzedaży Mercedesa
- Szczegóły
- Autor: Daimler, AutomotiveSuppliers.pl
Ponad 109 tys. sprzedanymi w marcu autami na świecie, Mercedes-Benz zakończył dobry I kwartał bieżącego roku.
W pierwszych trzech miesiącach 2010 r. producent sprzedał 248,5 tys. aut, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej.
W krajach Europy Zachodniej do klientów trafiło 119,5 tys. samochodów, o 0,7 proc. więcej niż w I kwartale 2008 r. W samych okresie Niemczech sprzedaż spadła o 7,4 proc. do 49,2 tys. sztuk.
Na terenie Azji i Pacyfiku producent zanotował 53 proc. wzrost sprzedaży (52 tys.), co jest wynikiem jej podwojenia na najważniejszym rynku jakim stały się Chiny (24,1 tys., +104,7 proc.). W Stanach Zjednoczonych klienci kupili 49,2 tys. samochodów Mercedesa (+22 proc.).
Jednocześnie marka Smart zanotował w I kwartale tego roku spadek o 21,1 proc. do 22,8 tys. aut.
W krajach Europy Zachodniej do klientów trafiło 119,5 tys. samochodów, o 0,7 proc. więcej niż w I kwartale 2008 r. W samych okresie Niemczech sprzedaż spadła o 7,4 proc. do 49,2 tys. sztuk.
Na terenie Azji i Pacyfiku producent zanotował 53 proc. wzrost sprzedaży (52 tys.), co jest wynikiem jej podwojenia na najważniejszym rynku jakim stały się Chiny (24,1 tys., +104,7 proc.). W Stanach Zjednoczonych klienci kupili 49,2 tys. samochodów Mercedesa (+22 proc.).
Jednocześnie marka Smart zanotował w I kwartale tego roku spadek o 21,1 proc. do 22,8 tys. aut.