Łącznie sprzedano w Stanach 1,2 mln samochodów, o 1 proc. więcej, niż rok temu. To pierwszy wzrost w skali roku od sierpnia 2007.
Programowi dopłat za złomowanie starego samochodu i kupno nowego, bardziej oszczędnego, najwięcej zawdzięczają producenci zagraniczni, wynika z danych o sprzedaży w sierpniu, która była najwyższa od ponad roku. Dopłaty obowiązywały od 24 lipca do 24 sierpnia.
Aż 700 tys. objął program dopłat, z tego 61,4 proc. stanowiły samochody zagranicznych marek. Najwięcej zarobili japońscy producenci: od nich pochodziło aż 47 proc. sprzedanych w ramach programu samochodów. Toyota Prius i Honda Fit wiodły prym.
Ale największą niespodziankę zrobili producenci południowokoreańscy: Hyundai na przykład odnotował w sierpniu wzrost sprzedaży o 47 proc., Kia aż o 60 proc.
Do szóstki producentów najbardziej popularnych aut na rynku amerykańskim (Chrysler, GM, Ford, Toyota, Nissan, Honda) dołączył Hyundai, któremu udało się w sierpniu osiągnąć udział w rynku dotowanej sprzedaży aż 7,2 proc.
Więcej w "Gazecie Wyborczej"
Aż 700 tys. objął program dopłat, z tego 61,4 proc. stanowiły samochody zagranicznych marek. Najwięcej zarobili japońscy producenci: od nich pochodziło aż 47 proc. sprzedanych w ramach programu samochodów. Toyota Prius i Honda Fit wiodły prym.
Ale największą niespodziankę zrobili producenci południowokoreańscy: Hyundai na przykład odnotował w sierpniu wzrost sprzedaży o 47 proc., Kia aż o 60 proc.
Do szóstki producentów najbardziej popularnych aut na rynku amerykańskim (Chrysler, GM, Ford, Toyota, Nissan, Honda) dołączył Hyundai, któremu udało się w sierpniu osiągnąć udział w rynku dotowanej sprzedaży aż 7,2 proc.
Więcej w "Gazecie Wyborczej"