Nowa stylistyka marki BMW jest wizualnym wyrazem nowo opracowanej tożsamości organizacji, która stawia klienta w centrum wszystkich swych działań. Nowe logo jest minimalistyczne, dwuwymiarowe i wyraża otwartość i przejrzystość. Dodatkowa przezroczysta wersja zachęca klientów bardziej niż kiedykolwiek do wejścia w świat BMW. W ten sposób producent zmienia się z marki czysto samochodowej na markę związaną z technologią i relacjami.
Nowa stylistyka jest ukierunkowana na wyzwania i możliwości związane z digitalizacją. Ponadto zaprojektowano nową czcionkę BMW, która wyraża otwartość i siłę charakteru, zapewniając nowoczesną i przyszłościową prezentację zarówno online, jak i offline.
- BMW staje się marką związaną z relacjami. Nowe logo komunikacyjne wyraża otwartość i przejrzystość - mówi Jens Thiemer, starszy wiceprezes ds. klientów i marki BMW. - Dodatkowa przezroczysta wersja ma zachęcić klientów bardziej niż kiedykolwiek, aby stali się częścią świata BMW. Ponadto nasza nowa stylistyka marki jest ukierunkowana na wyzwania i możliwości digitalizacji marek. Dzięki powściągliwości wizualnej i elastyczności graficznej przygotowujemy się do szerokiej gamy punktów kontaktu w komunikacji, w których BMW będzie w przyszłości zaznaczać swoją obecność online i offline. Dodatkowe logo komunikacyjne symbolizuje rolę i znaczenie marki dla mobilności i radości z jazdy w przyszłości -.
Światowa premiera nowej stylistyki marki BMW nastąpiła 3 marca 2020 roku. Zostanie wdrożona we wszystkich środkach komunikacji (online i offline), jak również na międzynarodowych targach i imprezach. Nowe logo jest nowym wizerunkiem medialnym BMW i będzie używane równolegle do istniejącego logo. Nie będzie stosowane na pojazdach ani do oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego punktów dealerskich. Tam nadal używane będzie istniejące logo.