Fundusz inwestycyjny KPS Capital Partners (KPS) poinformował, że podpisał umowę opcyjną z Hitachi Automotive Systems, Ltd. dotyczącą sprzedaży Chassis Brakes International Group (Chassis Brakes Int.).
Wartość potencjalnej transakcji nie została ujawniona. Akwizycja ma być przeprowadzone w tym roku.
Chassis Brakes Int. produkuje elementy układów hamulcowych (tarcze, bębny i zaciski hamulcowe oraz automatyczne hamulce ręczne). Dostawca posiada 12 zakładów i 11 centrów inżynieryjnych oraz sprzedaży w Europie, Azji, Ameryce Płn i Płd.
Historia Chassis Brakes International sięga lat 30. XX wieku, kiedy w Stanach Zjednoczonych powstało Benefix Corporation, które stworzyło system hamowania dla przemysłu motoryzacyjnego oparty na czterech niezależnych kołach. W 1983 r. Benefix zostało przejęte przez Allied Corporation (późniejszy Allied Signal Inc.). W 1996 r. Allied sprzedało gałąź biznesu odpowiadającą za systemy hamulcowe firmie Robert Bosch. Ten zaś zbył go w połowie 2012 r. na rzecz KPS Capital Partners.
Wartość potencjalnej transakcji nie została ujawniona. Akwizycja ma być przeprowadzone w tym roku.
Chassis Brakes Int. produkuje elementy układów hamulcowych (tarcze, bębny i zaciski hamulcowe oraz automatyczne hamulce ręczne). Dostawca posiada 12 zakładów i 11 centrów inżynieryjnych oraz sprzedaży w Europie, Azji, Ameryce Płn i Płd.
Historia Chassis Brakes International sięga lat 30. XX wieku, kiedy w Stanach Zjednoczonych powstało Benefix Corporation, które stworzyło system hamowania dla przemysłu motoryzacyjnego oparty na czterech niezależnych kołach. W 1983 r. Benefix zostało przejęte przez Allied Corporation (późniejszy Allied Signal Inc.). W 1996 r. Allied sprzedało gałąź biznesu odpowiadającą za systemy hamulcowe firmie Robert Bosch. Ten zaś zbył go w połowie 2012 r. na rzecz KPS Capital Partners.
W Polsce działa zakład Chassis Brakes International Poland. Prowadzona produkcja we Wrocławiu miała swój początek w latach 60. XX wieku. W 1965 r. w Twardogórze w wydziale FSM uruchomiono produkcję w branży hamulcowej Duceller Bendix Air Equipment. Na początku lat 90., po przejęciu fabryk FSM przez Fiata, nastąpił proces nabywania wydziałów zamiejscowych przez dostawców włoskiej grupy - zakład w Twardogórze nabył Allied Corp. W 1996 r. właścielem tej grupy produktowej stał się jak już wspomniano Bosch (obecnie Robert Bosch). W 2003 roku przeniesiono produkcję z Twardogóry do nowego zakładu w Mirkowie. Od II połowy 2013 r. produkcja realizowana jest w zakładzie we Wrocławiu.
Rocznie wytwarzanych jest 3,5 mln hamulców tarczowych i 2,2 mln hamulców bębnowych, które trafiają do aut takich marek jak Peugeot, Citroen, Renault, Dacia, Volkswagen, BMW, i Mercedes. Chassis Brakes International Poland zatrudnia ponad 600 osób.