Ta ekskluzywna grupa fachowych konsumentów – określana mianem Grupy Doradców Konsumenckich dla modelu Chevrolet Volt – to jeden z ostatnich etapów, jaki realizuje Chevrolet w celu zweryfikowania pojazdu, metod ładowania i ogólnych doświadczeń klientów w ramach przygotowań do premiery detalicznej w USA, która odbędzie się pod koniec bieżącego roku. W Europie model Volt wejdzie do sprzedaży pod koniec 2011 roku.
„Chcemy dowiedzieć się jak najwięcej od potencjalnych klientów na temat ich doświadczeń z modelem Volt” – powiedział Tony DiSalle, dyrektor marketingu modelu Chevrolet Volt. „Chcemy poznać ich przemyślenia i wrażenia. Ta specjalna grupa ekspertów od pojazdów elektrycznych to dla nas szansa, aby dowiedzieć się jeszcze więcej tuż przed premierą rynkową”.
Grupa Doradców Konsumenckich dla modelu Volt składa się z ochotników, którzy zgłosili się do udziału w projekcie i zostali wybrani przez firmę Chevrolet na podstawie miejsca zamieszkania, znajomości zaawansowanych technologii samochodowych i zainteresowania pojazdami elektrycznymi. Każdy z uczestników otrzyma przedprodukcyjną wersję modelu Volt pod koniec października i będzie go eksploatował do końca stycznia 2011 roku. Uczestnicy mieszkają w miejscach, które są rynkami detalicznego debiutu modelu Volt, w tym w Kalifornii, Waszyngtonie w dystrykcie Kolumbii i w Nowym Jorku.
Członkowie Grupy Doradców Konsumenckich dla modelu Volt to:
- Robert Becker – fan pojazdów elektrycznych
- Peter Corsell – dyrektor wykonawczy GridPoint
- Lyle Dennis – fan pojazdów elektrycznych
- Tom Kuhn – prezes, Instytut Elektryczny Edisona
- Andy Lipkis – prezes i założyciel TreePeople
- Bill Nye – znany naukowiec i fan pojazdów elektrycznych
- Eric Rotbard – fan pojazdów elektrycznych
- Chelsea Sexton – fan pojazdów elektrycznych
- Colin Summers – fan pojazdów elektrycznych
- Mark Swain – fan pojazdów elektrycznych
- Kris Trexler – fan pojazdów elektrycznych
- Bryan Voltaggio – kucharz znanych osobistości i właściciel restauracji Volt
- Jim Woolsey – dawny dyrektor Central Intelligence and Renewable Energy oraz inwestor sektora energetycznego
- Brian Wynne – prezes, Stowarzyszenie Transportu z Napędem Elektrycznym
- Mike Maria – fan pojazdów elektrycznych
Członkowie Grupy Doradców Konsumenckich dla modelu Volt przejdą szkolenie w zakresie produktu oraz uzyskają ocenę domowej instalacji elektrycznej. Ponadto, na czas programu oceny pojazdu, otrzymają instalowane bezpłatnie stanowisko ładowania 240V. Chevrolet będzie następnie raz w tygodniu zbierał informacje przez system OnStar, opracowaną przez GM usługę bezpieczeństwa, zabezpieczenia i komunikacji w samochodzie.
Informacje zwrotne przekazywane przez doradców konsumenckich w programie Volt pomogą firmie Chevrolet w ostatecznym dostosowaniu praktyk związanych z posiadaniem, ładowaniem i jazdą pojazdem. Będzie to obejmowało informacje, które mogą pomóc miejscowym dostawcom mediów w opracowaniu kodeksów i standardów dla posiadaczy pojazdów elektrycznych. Każdemu z członków grupy zostanie ponadto przypisany menedżer ds. relacji z klientami Volt, zapewniający osobistą obsługę i uwagę.
„Z radością przyjmuję rozpoczęcie przez Chevroleta współpracy tak z doświadczonymi, jak i z nowymi fanami pojazdów elektrycznych w celu uzyskania realnych informacji zwrotnych” – mówi Chelsea Sexton, zwolenniczka pojazdów elektrycznych i członkini Grupy Doradców Konsumenckich dla modelu Volt z Kalifornii. „To wspaniała okazja, aby nie tylko zapewnić istotny wkład w działania zespołu pracującego nad modelem Volt, ale by również zwiększyć świadomość ekologiczną poprzez wykorzystanie prawdziwego pojazdu elektrycznego, a nie tylko prezentacji PowerPoint”.
Grupa Doradców Konsumenckich dla modelu Volt jest rozszerzeniem prowadzonego już przez Chevroleta programu ostatecznych testów weryfikacyjnych modelu Volt, realizowanego przez pracowników. Do chwili obecnej w zakładzie GM w Detroit-Hamtramck wyprodukowano ponad 200 przedprodukcyjnych egzemplarzy modelu Volt.
Chevrolet Volt to pojazd elektryczny o zwiększonym zasięgu. Ten czteroosobowy samochód pokonuje do 60 km na napędzie elektrycznym, a niewielka, napędzana paliwem prądnica ładuje akumulator, zwiększając zasięg do ponad 500 km. „Volt to najlepsze rozwiązanie z obecnie dostępnych na całym świecie, jeśli chodzi o bezproblemowy napęd elektryczny” – mówi Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Z wielką radością oczekujemy rozpoczęcia sprzedaży w USA. Informacje i wiedza, jakie zdobędziemy podczas pierwszego roku sprzedaży, będą dla nas bardzo cenne, ponieważ pracujemy nad debiutem i dystrybucją modelu Volt w Europie”.