Grupa Volkswagen dobrze rozpoczęła nowy rok powiększając swój udział w rynku światowym, który ma tendencję spadkową. W styczniu koncern dostarczył klientom na całym świecie 882.200 samochodów, czyli o 1,8 procenta mniej w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku.
Negatywną tendencję wykazały - na przykład - rynki w Europie, Ameryce Południowej oraz w regionie Azji i Pacyfiku. Zwłaszcza na największym pojedynczym rynku - w Chinach - Grupie nie udało się zapobiec spadkowi na kurczącym się rynku, chociaż spadek liczby dostaw o jedynie 2,9 procenta jest znacznie mniejszy niż całego rynku. Dr Christian Dahlheim, szef działu sprzedaży Grupy Volkswagen, powiedział - Grupa Volkswagen dobrze rozpoczęła nowy rok i utrzymała dostawy na stabilnym poziomie. Udało nam się powiększyć udział w rynku na ogólnie słabnącym rynku ogólnoświatowym, co jest dobrym osiągnięciem oraz pokazuje siłę naszych marek i ich produktów. Ciągle niestabilna sytuacja geopolityczna w wielu regionach świata będzie miała decydujący wpływ na naszą działalność w tym roku. Trzeba liczyć się z tym, że sytuacja w Chinach oraz Brexit będą stanowiły szczególne wyzwania w tym roku, zwłaszcza w pierwszych miesiącach -.
W styczniu 2019 roku marki Grupy Volkswagen dostarczyły w Europie w sumie 334.400 pojazdów, czyli o 0,5 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wyniki Grupy były szczególnie dobre w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie dostarczono klientom 56.100 pojazdów, czyli o 3,3 procent więcej niż przed rokiem. Przy 278.300 samochodach dostarczonych przez Grupę w Europie Zachodniej wynik w tym regionie pozostał na poziomie z ubiegłego roku. Marki należące do Grupy nieznacznie zwiększyły dostawy w Niemczech, gdzie przekazano klientom 98,6 tys. aut (+0,7 procenta).
W ubiegłym miesiącu Grupa dostarczyła 64.400 aut klientom w Ameryce Północnej, co stanowi spadek o 5,2 procenta. Jednym z jego kluczowych czynników były ogromne mrozy, które szczególnie mocno dały się odczuć w środkowej części kraju. W rezultacie Grupa dostarczyła 43.100 pojazdów (-2,8 procenta) w USA i 6300 sztuk (-8,3 procenta) w Kanadzie. Przy szczególnie trudnej sytuacji ekonomicznej w Meksyku, marki należące do Grupy dostarczyły w styczniu klientom 15.100 samochodów, co stanowi spadek o 10,2 procenta w porównaniu ze styczniem 2018 roku.
W Ameryce Południowej Grupa Volkswagen przekazała w styczniu klientom 45.500 samochodów, co stanowi spadek o 4,9 procenta. Ogólnie rynek zmniejszył się jeszcze bardziej. Silnym rynkiem dla Grupy była Brazylia, gdzie dostarczono klientom 31.300 aut (+11,5 procenta). Nie udało się zrekompensować strat w Argentynie - klientom dostarczono tam 9700 pojazdów (-34,3 procenta). Rynek ten wciąż się osłabia.
W regionie Azji i Pacyfiku Grupa Volkswagen przekazała w styczniu klientom 408.300 pojazdów, czyli o 3,1 procenta mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W Chinach, najważniejszym pojedynczym rynku dla Grupy, który obecnie stanowi 44 procent wszystkich dostaw, nowe samochody marek należących do Grupy odebrało 387.300 klientów. To o 2,9 procenta mniej niż w styczniu 2018 r. Mimo że marki należące do Grupy nie były całkowicie odporne na tendencję spadkową na rynku chińskim, Grupie udało się tam zwiększyć udział w rynku.
Dostawy dla klientów w poszczególnych regionach:
W styczniu 2019 roku marki Grupy Volkswagen dostarczyły w Europie w sumie 334.400 pojazdów, czyli o 0,5 procent więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Wyniki Grupy były szczególnie dobre w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie dostarczono klientom 56.100 pojazdów, czyli o 3,3 procent więcej niż przed rokiem. Przy 278.300 samochodach dostarczonych przez Grupę w Europie Zachodniej wynik w tym regionie pozostał na poziomie z ubiegłego roku. Marki należące do Grupy nieznacznie zwiększyły dostawy w Niemczech, gdzie przekazano klientom 98,6 tys. aut (+0,7 procenta).
W ubiegłym miesiącu Grupa dostarczyła 64.400 aut klientom w Ameryce Północnej, co stanowi spadek o 5,2 procenta. Jednym z jego kluczowych czynników były ogromne mrozy, które szczególnie mocno dały się odczuć w środkowej części kraju. W rezultacie Grupa dostarczyła 43.100 pojazdów (-2,8 procenta) w USA i 6300 sztuk (-8,3 procenta) w Kanadzie. Przy szczególnie trudnej sytuacji ekonomicznej w Meksyku, marki należące do Grupy dostarczyły w styczniu klientom 15.100 samochodów, co stanowi spadek o 10,2 procenta w porównaniu ze styczniem 2018 roku.
W Ameryce Południowej Grupa Volkswagen przekazała w styczniu klientom 45.500 samochodów, co stanowi spadek o 4,9 procenta. Ogólnie rynek zmniejszył się jeszcze bardziej. Silnym rynkiem dla Grupy była Brazylia, gdzie dostarczono klientom 31.300 aut (+11,5 procenta). Nie udało się zrekompensować strat w Argentynie - klientom dostarczono tam 9700 pojazdów (-34,3 procenta). Rynek ten wciąż się osłabia.
W regionie Azji i Pacyfiku Grupa Volkswagen przekazała w styczniu klientom 408.300 pojazdów, czyli o 3,1 procenta mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. W Chinach, najważniejszym pojedynczym rynku dla Grupy, który obecnie stanowi 44 procent wszystkich dostaw, nowe samochody marek należących do Grupy odebrało 387.300 klientów. To o 2,9 procenta mniej niż w styczniu 2018 r. Mimo że marki należące do Grupy nie były całkowicie odporne na tendencję spadkową na rynku chińskim, Grupie udało się tam zwiększyć udział w rynku.