Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Mercedes-Benz Research & Development North America, Inc. (MBRDNA), spółka zależna Mercedes-Benz zajmująca się badaniami i rozwojem z siedzibą w Dolinie Krzemowej, nawiązała nową współpracę badawczą z dwoma uniwersytetami.

Pierwsza dotyczy Szkoły Inżynierii na Uniwersytecie Stanforda, a druga - Instytutu Robotyki Kontekstowej na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego. Północnoamerykański dział badawczo-rozwojowy Mercedes-Benz udzielił 6-miesięcznego finansowania pogłębionych badań nad sztuczną inteligencją (AI) oraz jej potencjałem w zakresie poprawy komfortu podróżujących samochodem i jazdy autonomicznej.

Dzięki ścisłej współpracy z inżynierami MBRDNA obydwa uniwersytety mają szanse zyskać dodatkowe perspektywy badawcze i zasoby, a także opracować nowe zastosowania AI w rzeczywistych warunkach. Z kolei MBRDNA spodziewa się, że współpraca może przynieść kolejne potencjalne innowacje.

Nowe horyzonty badawcze dla studentów Stanforda

Od czasu założenia Laboratorium Sztucznej Inteligencji (SAIL) w latach 50. XX wieku Uniwersytet Stanforda uchodzi za jedną z kolebek innowacji w dziedzinie sztucznej inteligencji – i dlatego został wybrany przez MBRDNA jako kluczowy podmiot z potencjałem doskonalenia doświadczeń podróżujących na bazie tej przełomowej technologii. Piętnastu studentów uczelni zapisanych na praktyczne kursy z zakresu projektowania, innowacji
i rozwoju będzie mogło wziąć udział w wyprawach do dwóch globalnych ośrodków innowacji Mercedes-Benz: centrali MBRDNA w Dolinie Krzemowej
w Kalifornii oraz globalnej siedziby Mercedes-Benz w Stuttgarcie.

Akademickie wyzwanie stojące przed studentami wiąże się z zapowiedzianym na targach CES 2024 Wirtualnym Asystentem MBUX, który wykorzystuje zaawansowane oprogramowanie oraz generatywną sztuczną inteligencję, aby wytworzyć jeszcze bardziej naturalną i intuicyjną relację użytkownika
z samochodem. Przykład: na podstawie wyuczonych zachowań i kontekstu sytuacyjnego asystent może podsunąć mu przydatne sugestie. Studenci Stanforda podzieleni na trzy zespoły opracowują pomysły na projekty o szerokim zakresie tematycznym, badając pełne spektrum możliwości sztucznej inteligencji – od optymalizacji produktywności codziennych dojazdów aż po rozwiązywanie problemów związanych z parkowaniem oraz doskonalenie spersonalizowanego samochodowego asystenta głosowego, korzystającego z dopracowanej technologii dużych modeli językowych (LLM).

„Biorąc pod uwagę szybkie tempo rozwoju technologii AI, ścisła współpraca ze środowiskiem naukowym jest niezbędna – to zresztą istotna część strategii innowacji Mercedes-Benz. Partnerstwo z Uniwersytetem Stanforda oraz Uniwersytetem Kalifornijskim w San Diego podkreśla nasze zaangażowanie w kształcenie technologicznych talentów nowej generacji. Jako pionier w obszarze zautomatyzowanej jazdy z niecierpliwością czekamy na spostrzeżenia i postępy, które wynikną z tej współpracy” – skomentował Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii, rozwoju i zakupów.

„Jesteśmy wdzięczni MBRDNA za wsparcie, które oferuje studentom – zapewniając im możliwość nauki poprzez zdobywanie doświadczeń, szczególnie jeśli chodzi o potencjał sztucznej inteligencji w sektorze motoryzacyjnym” – powiedział Jay Borenstein, wykładowca praktycznego kursu projektowania, innowacji i rozwoju na Uniwersytecie Stanforda.

Wiodące badania nad obrazowaniem 3D na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego

Wzmocnienie zaangażowania MBRDNA na rzecz instytucji akademickich dotyczy również poszerzenia zakresu badań prowadzonych w Instytucie Robotyki Kontekstowej Jacobs School of Engineering na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego. Zespół badawczy tamtejszego Laboratorium Pojazdów Autonomicznych (AVL), kierowany przez dyrektora instytutu i profesora informatyki Henrika I. Christensena, skupia się na percepcji
i syntezie na potrzeby zautomatyzowanej jazdy – w szczególności na rekonstrukcji scen 3D z obrazów z kamer, co może przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa funkcji automatyzacji. Ideą projektu jest stworzenie modelu podzielonego na semantycznie znaczące regiony; w tym celu wcześniejsze prace laboratorium Christensena będą integrowane z działającym w czasie rzeczywistym modelem 4D pól promieniowania neuronowego (NERF).

„Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli połączyć siły z działem badawczo-rozwojowym Mercedes-Benz w Ameryce Północnej i poszerzyć zakres naszych prac nad dynamicznymi modelami scen dla jazdy autonomicznej. To dla nas świetna okazja, aby wzbogacić nasze podejście, a także zbudować nowy sojusz” – dodał Hendrik I. Christensen, dyrektor instytutu i profesor informatyki na Uniwersytecie Kalifornijskim w San Diego.

Współpraca bazuje na silnym powiązaniu MBRDNA ze społecznością Uniwersytetu Kalifornijskiego. Oprócz nowych obszarów zainteresowań badawczych, dotyczących jazdy autonomicznej, organizacja ds. zespołów napędowych MBRDNA współpracuje z uniwersyteckim Centrum Zrównoważonej Mocy i Energii, w szczególności koncentrując się nad doskonaleniem badań nad akumulatorami.

Mercedes-Benz przeszedł do historii jako pierwsza firma motoryzacyjna, która zbudowała swój dział badawczo-rozwojowy - MBRDNA - w Dolinie Krzemowej. Od momentu jego powstania zdążyła już nawiązać współpracę z uniwersytetami i wiodącymi naukowcami w całym kraju, co zaowocowało wspólnymi publikacjami oraz możliwościami rekrutacji. MBRDNA stanowi kluczową część globalnej sieci Mercedes-Benz na rzecz cyfrowej transformacji. Ośrodek zapoczątkował przełomowe partnerstwa i pomógł stworzyć zaplecze dla silnej przewagi technologicznej, wspierając osiągnięcie przez producenta luksusowych aut ze Stuttgartu pozycji najbardziej pożądanej luksusowej marki technologicznej.

Informacje na temat MBRDNA

Mercedes-Benz Research & Development North America (MBRDNA) to spółka zależna Mercedes-Benz zajmująca się badaniami i rozwojem zaawansowanych technologii, m.in. jazdą autonomiczną, pojazdami elektrycznymi, rozwiązaniami dla samochodów połączonych w sieć oraz projektowaniem oprogramowania. Obecnie MBRDNA zatrudnia ponad 600 programistów, techników, inżynierów i projektantów, którzy ściśle współpracują z obiektami badawczo-rozwojowymi Mercedes-Benz na całym świecie.
0
Udostępniono
baza dostawcow
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Craemer GmbH
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.