Limitowana seria „First Edition" liczy zaledwie 100 kolejno numerowanych egzemplarzy i wyprzedza niejako oficjalną chińską premierę „pięćsetki", przewidzianą na 15 września bieżącego roku. Każdy Klient, który złoży zamówienie na Fiata 500 w okresie od 12 lipca do 15 września, weźmie udział w losowaniu, dającym szczęśliwcom możliwość zastąpienia oryginalnie zamówionego samochodu właśnie wersją „First Edition".
„Promocję wstępnych zamówień uważamy za niezbędny etap wprowadzania modelu 500 w Chinach oraz istotny krok dla dalszej współpracy pomiędzy Fiatem i GAC." - powiedział prezes Lorenzo Sistino. „A ponieważ jest to model najlepiej oddający wartości, którymi kieruje się firma Fiat, jego zadaniem jest wdrożenie obecności i znajomości naszej marki na tym rynku."
Oparta na wersji 500 Lounge, seria „First Edition" otrzymała trójwarstwowy, biały lakier perłowy, skórzaną tapicerkę siedzeń w kolorze czerwonym oraz specjalne plakietki na słupkach drzwi. Pod maską zamontowano 1,4-litrową jednostkę benzynową MultiAir, która zdobyła międzynarodowy tytuł najlepszego silnika roku 2010. W parze z sześciostopniową przekładnią automatyczną, silnik ten rozwija moc 101 KM (75 kW) przy 6500 obr/min i moment obrotowy 133 Nm przy 4000 obr/min.
Jak mówi prezes Lorenzo Sistino, szczególną cechą Fiata 500 „First Edition" jest jego charakterystyczna „uroda".
„To stworzona wyłącznie dla Klienta chińskiego oferta specjalna i symbol łączności naszych dwóch kultur. Nie bez powodu zaprosiliśmy pięcioro młodych twórców chińskich, aby zinterpretowali relacje łączące oba nasze kraje w sposób kreatywny i oryginalny - jako swoisty wkład w premierę „pięćsetki" w Chinach. Poza 100 egzemplarzami „First Edition", Fiat 500 oferowany będzie w wielu wersjach i seriach specjalnych. Na rok przyszły planujemy m.in. kabriolet 500C oraz ekskluzywną edycję „500 by Gucci". Fiat 500 to tylko pierwszy, choć jakże ważny dla Fiata krok na tym wielkim rynku; do końca roku 2012 planujemy premierę nowego samochodu typu sedan, produkowanego w chińskim zakładzie Changsha na bazie partnerstwa z firmą GAC."
Pięć szczególnie wyrazistych ekskluzywnych grafik po obu stronach Fiata 500 „First Edition", to pięć przemyślanych symboli związków pomiędzy Włochami a Chinami. Pierwszym z grona młodych awangardowych twórców jest Leilei, laureat wielu liczących się nagród chińskich i zagranicznych, którego prace charakteryzują się wykorzystaniem głównie elementów ludowej kultury narodowej. Drugą zaproszoną młodą artystką jest Mee Wong, ilustratorka i wykładowczyni akademicka Instytutu Sztuk Guangzhou, której ulubionym motywem twórczym jest symbolizujący chińską kulturę miś panda. Trzeci twórca - to Benny Luk, inspirowany tradycjami azjatyckimi designer o światowej sławie, którego pasją jest projektowanie grafiki komputerowej. Nod Young z kolei - to niezwykły artysta sztuki wizualnej, podziwiany w wielu krajach świata (W. Brytania, Niemcy, USA, Włochy, RPA, ChRL). Listę zamyka mistrzyni rysunku i ilustracji Yan Wei, która swą twórczość opiera na tradycyjnym wzornictwie chińskim, a jej prace wystawiane są w niektórych z najsłynniejszych galerii Szanghaju, Pekinu, Nowego Jorku i Tokio.
Fiat 500 na rynek chiński produkowany jest w meksykańskiej fabryce Toluca, a jego cena podstawowa wynosi 190.000 RMB (renminbi). Oferta „pięćsetki" obejmuje trzy poziomy wyposażenia (Pop, Sport i Lounge), jeden silnik benzynowy (1,4-litrowy Multi-Air o mocy 101 KM), automatyczną przekładnię sześciostopniową, 12 kolorów karoserii (pastelowe, metalizowane i perłowe trójwarstwowe), 9 kombinacji kolorystycznych i materiałowych tapicerki oraz dwa kolory wnętrza (czarny lub kość słoniowa).
Dzięki idealnej wielkości dla ruchu miejskiego, żywiołowej dynamice na drodze i wspaniałemu wrażeniu podczas prowadzenia, innowacyjnemu systemowi komunikacji bezprzewodowej Blue&Me oraz siedmiu poduszkom powietrznym w standardzie wyposażenia, Fiat 500, to pełen wdzięku, czteromiejscowy samochód segmentu „A", który sprawia wiele satysfakcji i przyjemności w czasie jazdy.