Grupa Faurecia i Howa Textile podpisały umowę o wspólnym przedsięwzięciu na dostawę wnętrz pojazdów.
Bazując na rosnącej globalnie współpracy z japońskimi producentami samochodów, w szczególności z firmą Nissan, grupa Faurecia, najważniejszy dostawca systemów wnętrz pojazdów na świecie, ogłosiła dzisiaj podpisanie umowy o wspólnym przedsięwzięciu kapitałowym z udziałem 50/50 ze spółką Howa Textile Industry Co., Ltd. Nowa spółka typu joint-venture, Faurecia Howa Interiors (FHI), będzie miała siedzibę w Atsugi (Japonia), jej działalność skierowana będzie na rozwój systemów wnętrz pojazdów, jak panele drzwiowe, izolacja wewnętrzna, wykładzina i tapicerka dachu.
Spodziewane skutki tego połączenia to osiągnięcie statusu preferowanego dostawcy paneli drzwiowych i wykładzin dla firmy Nissan w Japonii, a także zwiększenie wysiłków w celu zapewnienia firmie Nissan wspólnego wsparcia Grupy Faurecia i Howa w skali prawdziwie globalnej. Partnerzy ustalili, że rozdzielą produkcję na posiadane przez siebie zakłady na całym świecie z wyjątkiem Meksyku i Chin, gdzie FHI zamierza ustanowić własne zakłady produkcyjne.
Spółka FHI będzie szczególnie wspierać działalność produkcyjną w następujących regionach i krajach: Ameryka Północna (Meksyk, USA), Europa (Wielka Brytania, Rosja i Hiszpania), Azja (Japonia, Chiny, Inie, Indonezja, Malezja, Tajwan i Tajlandia), Ameryka Południowa (Argentyna i Brazylia), a także RPA. W oparciu o bieżące założenia, FHI zamierza osiągnąć sprzedaż dla Nissana na poziomie 100 milionów € w roku 2016. Już zarezerwowano pierwsze nagrody biznesowe dla nowego pojazdu produkowanego w różnych częściach świata, który składany będzie w pięciu różnych lokalizacjach w Meksyku, Tajlandii, RPA, Hiszpanii i Ameryce Południowej. Zgodnie z prognozami łączna docelowa produkcja tego nowego pojazdu osiągnie 400 000 sztuk rocznie.
„Spodziewamy się, że działalność Grupy Faurecia w zakresie systemów wnętrz dla Nissana znacznie się rozwinie w nadchodzących latach dzięki współpracy z Howa Textile, kluczowym partnerem w Japonii. Spółka Faurecia Howa Interiors będzie dążyć do realizacji możliwości nowego planu Nissana o nazwie „Power 88” na światowych rynkach motoryzacyjnych” - powiedział Yann Delabrière, Prezes i Dyrektor Zarządzający Grupy Faurecia. „Dzięki tej nowej umowie nasze relacje z Nissanem na całym świecie zyskują nowe możliwości.”
„Oczekuję, że sojusz biznesowy pomiędzy Grupą Faurecia, która doskonale się sprawdza w skali globalnej, a spółką Howa Textile, która posiada obszerne doświadczenie i udokumentowane wyniki współpracy z klientami japońskimi, będzie stanowił silne wsparcie dla ekspansji działalności obu spółek przy współpracy z Nissanem” - stwierdził Akiyori Shibuya, Dyrektor reprezentacyjny spółki Howa Textile Industry Co., Ltd.
Spółka Howa Textile Industry Co., Ltd., utworzona w marcu 1955 roku, to prywatna spółka japońska specjalizująca się w systemach wnętrz pojazdów jak wykładziny, okładziny i akustyka, dostarczanych do szerokiej gamy japońskich producentów samochodów.
Spodziewane skutki tego połączenia to osiągnięcie statusu preferowanego dostawcy paneli drzwiowych i wykładzin dla firmy Nissan w Japonii, a także zwiększenie wysiłków w celu zapewnienia firmie Nissan wspólnego wsparcia Grupy Faurecia i Howa w skali prawdziwie globalnej. Partnerzy ustalili, że rozdzielą produkcję na posiadane przez siebie zakłady na całym świecie z wyjątkiem Meksyku i Chin, gdzie FHI zamierza ustanowić własne zakłady produkcyjne.
Spółka FHI będzie szczególnie wspierać działalność produkcyjną w następujących regionach i krajach: Ameryka Północna (Meksyk, USA), Europa (Wielka Brytania, Rosja i Hiszpania), Azja (Japonia, Chiny, Inie, Indonezja, Malezja, Tajwan i Tajlandia), Ameryka Południowa (Argentyna i Brazylia), a także RPA. W oparciu o bieżące założenia, FHI zamierza osiągnąć sprzedaż dla Nissana na poziomie 100 milionów € w roku 2016. Już zarezerwowano pierwsze nagrody biznesowe dla nowego pojazdu produkowanego w różnych częściach świata, który składany będzie w pięciu różnych lokalizacjach w Meksyku, Tajlandii, RPA, Hiszpanii i Ameryce Południowej. Zgodnie z prognozami łączna docelowa produkcja tego nowego pojazdu osiągnie 400 000 sztuk rocznie.
„Spodziewamy się, że działalność Grupy Faurecia w zakresie systemów wnętrz dla Nissana znacznie się rozwinie w nadchodzących latach dzięki współpracy z Howa Textile, kluczowym partnerem w Japonii. Spółka Faurecia Howa Interiors będzie dążyć do realizacji możliwości nowego planu Nissana o nazwie „Power 88” na światowych rynkach motoryzacyjnych” - powiedział Yann Delabrière, Prezes i Dyrektor Zarządzający Grupy Faurecia. „Dzięki tej nowej umowie nasze relacje z Nissanem na całym świecie zyskują nowe możliwości.”
„Oczekuję, że sojusz biznesowy pomiędzy Grupą Faurecia, która doskonale się sprawdza w skali globalnej, a spółką Howa Textile, która posiada obszerne doświadczenie i udokumentowane wyniki współpracy z klientami japońskimi, będzie stanowił silne wsparcie dla ekspansji działalności obu spółek przy współpracy z Nissanem” - stwierdził Akiyori Shibuya, Dyrektor reprezentacyjny spółki Howa Textile Industry Co., Ltd.
Spółka Howa Textile Industry Co., Ltd., utworzona w marcu 1955 roku, to prywatna spółka japońska specjalizująca się w systemach wnętrz pojazdów jak wykładziny, okładziny i akustyka, dostarczanych do szerokiej gamy japońskich producentów samochodów.