Fiat szykuje się do sprzedaży swoich aut w USA. Pomoże mu w tym Chrysler, który w zeszłym roku zawiązał sojusz strategiczny z włoskim koncernem.
Drogę do serc kierowców w USA ma utorować Włochom Fiat 500, małolitrażowy samochód, który od trzech lat jest produkowany tylko w polskiej fabryce koncernu w Tychach. Dzięki wysokiej jakości produkcji w Polsce auto zrobiło wielką furę w Europie.
Na amerykański rynek hit Fiata nie trafi jednak z Polski, ale z zakładów Toluca w Meksyku.
W przyszłym roku Włosi chcą sprzedać w USA 50 tys. fiatów 500, a w 2013 r. - 78 tys. sztuk.
Zakład w Tychach z własnej kasy sfinansował inwestycję w Fiata 500. Czy polska fabryka zarobi teraz, współpracując przy produkcji tego auta w Meksyku? Raczej nic z tego.
- Docelowo dostawy części i materiałów do produkcji fiatów 500 w Meksyku będą pochodziły od lokalnych producentów - stwierdził Cieślar.
Czy produkcja wszystkich części do Fiata 500 z Meksyku nie zagrozi polskim kooperantom zakładu w Tychach?
Więcej w "Gazecie Wyborczej".
Drogę do serc kierowców w USA ma utorować Włochom Fiat 500, małolitrażowy samochód, który od trzech lat jest produkowany tylko w polskiej fabryce koncernu w Tychach. Dzięki wysokiej jakości produkcji w Polsce auto zrobiło wielką furę w Europie.
Na amerykański rynek hit Fiata nie trafi jednak z Polski, ale z zakładów Toluca w Meksyku.
W przyszłym roku Włosi chcą sprzedać w USA 50 tys. fiatów 500, a w 2013 r. - 78 tys. sztuk.
Zakład w Tychach z własnej kasy sfinansował inwestycję w Fiata 500. Czy polska fabryka zarobi teraz, współpracując przy produkcji tego auta w Meksyku? Raczej nic z tego.
- Docelowo dostawy części i materiałów do produkcji fiatów 500 w Meksyku będą pochodziły od lokalnych producentów - stwierdził Cieślar.
Czy produkcja wszystkich części do Fiata 500 z Meksyku nie zagrozi polskim kooperantom zakładu w Tychach?
Więcej w "Gazecie Wyborczej".