Ford Motor Company wezwał dostawców to wykorzystania okazji jaką daje restrukturyzacja w przemyśle motoryzacyjnym, aby stworzyć bardziej rentowny model finansowy.
Ma to pomóc zarówno dostawcom jak i producentom aut.
Według Burta Jordana, dyrektora zarządzającego do spraw światowym zakupów działu powertrain, dramatyczne zmiany w wolumenach samochodów oraz w segmentach, dostarczają producentom części wyjątkowej okazji do przeanalizowania swoich portfeli produktów, struktur finansowych i bilansów, a także zdolności produkcyjnych i przekształcenia przedsiębiorstw do przyszłych sukcesów.
Zgodnie z czerwcowymi zapowiedziami Ford przyspieszył konsolidację dostawców w ramach programu Aligned Business Framework (ABF), który rozpoczął cztery lata temu.
Na koniec 2008 r. Ford miał 2 198 dostawców na świecie. Z pośród nich 1 683 było uprawnionych do nowych sourcingów. Jednak po przeanalizowaniu ostatnich sześciu miesięcy 2009 r. Ford oczekuje zmniejszenia liczby dostawców do końca tego roku do 850 firm. W dłuższej perspektywie amerykański koncern zakłada, że liczba jego dostawców spadnie do 750 firm.