Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Ford Motor Company oraz Manufacture 2030 ogłosiły w połowie listopada podpisanie strategicznego partnerstwa, które ma pomóc dostawcom producenta samochodów w realizacji celów związanych z redukcją emisji dwutlenku węgla, tak aby osiągnąć neutralność węglową do 2035 r. w Europie i nie później niż w 2050 r. na całym świecie.

Ford to jeden z pierwszych amerykańskich producentów samochodów dołączający do programu Manufacture 2030 i zarazem pierwszy, który włączył do platformy swój globalny łańcuch dostaw. Głównym celem M2030 jest wsparcie dostawców w zarządzaniu i ograniczaniu emisji dwutlenku węgla. Obecnie Ford produkuje więcej pojazdów w USA i zatrudnia więcej pracowników godzinowych niż jakikolwiek inny producent samochodów w Stanach Zjednoczonych. Warto wspomnieć, że firma jako jedna z pierwszych (wśród amerykańskich koncernów motoryzacyjnych) połączyła siły ze społecznością międzynarodową w ramach paryskiego porozumienia klimatycznego w celu ograniczenia skutków globalnego ocieplenia.

- Osiągnięcie neutralności węglowej to dla Forda niezwykle istotny cel korporacyjny, a zarazem integralna część naszej misji, jaką jest pomoc w budowaniu lepszego świata - powiedział Jonathan Jennings, globalny wiceprezes Forda ds. łańcucha dostaw. - Takiej odpowiedzialności oczekują dziś od nas zarówno nasi klienci, jak i udziałowcy oraz inwestorzy. Wiemy, że zrównoważony łańcuch dostaw jest kluczowy do osiągnięcia tego celu. Będziemy więc musieli zmniejszać emisje w całym łańcuchu wartości, a w szczególności z zakupionej energii, towarów i usług. Program M2030 jest dla nas kluczowy. Mamy nadzieje, że pomoże nam nie tylko w raportowaniu emisji, ale przede wszystkim w tworzeniu planów działania, które będą wspierały nas w dążeniu do naszych celów.

W pierwszej fazie partnerstwa z Manufacture 2030 Ford oferuje swoim ponad 5 000 globalnym dostawcom Tier 1 (z ponad 66 krajów), którzy nie określili jeszcze celów redukcji emisji dobrowolną platformę, dzięki której będą mogli sformułować jakie działania powinni podjąć, aby zmierzyć, zarządzać i zmniejszać emisję dwutlenku węgla, a także optymalizować koszty w trakcje tworzenia planów zmierzających do osiągnięcia neutralności węglowej.

- To mocny przykład tego, jak skala i sprawdzona wiedza Forda mogą przyspieszyć przejście na pojazdy elektryczne i wspierać zróżnicowany łańcuch dostaw - powiedziała Cynthia Williams, globalny dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, homologacji i zgodności w firmie Ford. - Dzięki wspólnym działaniom i wykorzystaniu naszej zbiorowej wiedzy jesteśmy przekonani, że ta platforma pomoże naszym dostawcom w uzyskaniu znacznej redukcji emisji dwutlenku węgla.

Biorąc pod uwagę ogromne zainteresowanie swoimi samochodami elektrycznymi Ford ogłosił niedawno serię inicjatyw w zakresie pozyskiwania akumulatorów oraz surowców, które wyznaczają jasną drogę do osiągnięcia docelowego rocznego poziomu produkcji 600 000 pojazdów elektrycznych do końca 2023 r. i ponad 2 milionów do końca 2026 roku. W miarę jak Ford tworzy nowy łańcuch dostaw dla BEV, to nadal podtrzymuje zobowiązania koncernu w zakresie zrównoważonego rozwoju i praw człowieka. Ponadto firma planuje, że do 2030 r. ponad połowę jej globalnej produkcji będą stanowić samochody elektryczne.

Warto podkreślić, że podjęta właśnie inicjatywa będzie również wspierać zaangażowanie producenta w koalicję First Movers. Mowa o globalnym ruchu mającym na celu wykorzystanie siły nabywczej i łańcuchów dostaw do tworzenia wczesnych rynków dla innowacyjnych technologii czystej energii. W ramach tej koalicji koncern zobowiązał się, do zakupu co najmniej 10% stali i aluminium o niemal zerowej zawartości węgla do 2030 roku.

Warto wspomnieć, że Ford nakreślił konkretne wytyczne postępowania dla swoich dostawców już w 2003 r., a w zeszłym roku ustanowił formalny kodeks postępowania, który zawiera jasne oczekiwania związane m.in. z przestrzeganiem praw człowieka, ochroną środowiska, odpowiedzialnym pozyskiwaniem materiałów i zgodnymi z prawem praktykami biznesowymi. Kodeks ten wymaga od dostawców producenta również ustanowienia opartych na podstawach naukowych celów redukcji emisji gazów cieplarnianych, planów działania oraz przejrzystych mechanizmów sprawozdawczych zgodnych z paryskim porozumieniem klimatycznym, w celu zminimalizowania ich wpływu na zmiany klimatyczne.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
CWS Polska
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
GREG-PLAST
Takoni Sp. z o.o.