Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Ford Motor Company powołał spółkę zależną Latitude AI, w całości należącą do Forda, skoncentrowaną na opracowaniu systemów zautomatyzowanej jazdy, które w milionach pojazdów przejmą od kierowców funkcje kontroli manualnej i wzrokowej.

Dzięki Latitude AI, Ford zyskuje zespół utalentowanych pracowników, liderów branży w zakresie uczenia maszynowego, robotyki, software, sensorów, inżynierii systemów i obsługi. Dzieje się to w chwili, kiedy producent samochodów rozszerza działalność badawczo-rozwojową nad systemami zautomatyzowanej jazdy osiągając znaczne postępy projektu Ford BlueCruise, który ma na koncie ponad 50 milionów mil jazdy bez udziału kierowcy.

Latitude dokonuje zmiany wyobrażeń na temat odczuć i doświadczeń klientów, którzy będą korzystać z systemów zautomatyzowanej jazdy w sytuacjach, które w normalnym prowadzeniu samochodu bywają obecnie uciążliwe, stresujące i nieprzyjemne, np. jazda w korku lub na długich odcinkach autostrady. Według danych firmy INRIX, przeciętny kierowca w USA spędza w korkach prawie 100 godzin rocznie.

„Postrzegamy technologię zautomatyzowanej jazdy jako okazję do ponownego zdefiniowania relacji między ludźmi a ich pojazdami” – powiedział Doug Field, główny specjalista ds. zaawansowanego rozwoju produktów i technologii w Ford Motor Company. „Klienci korzystający z BlueCruise już doświadczają korzyści płynących z jazdy bez użycia rąk. Bogate doświadczenia utalentowanego zespołu Latitude pomogą nam przyspieszyć rozwój najnowszego systemu zautomatyzowanej jazdy, którego zadaniem będzie nie tylko uczynienie podróży bezpieczniejszą, mniej stresującą i przyjemniejszą, ale także z czasem przywrócenie naszym klientom części ich dnia”.

Utworzenie Latitude stanowi uzupełnienie zeszłorocznej strategicznej decyzji Forda o skupieniu się na technologiach zautomatyzowanej jazdy w samochodach prywatnych. Ford zatrudnił obecnie około 550 pracowników nie istniejącej już spółki Argo AI – specjalistów w dziedzinach uczenia maszynowego i robotyki, platform opartych na chmurze, mapowania, sensorów i systemów obliczeniowych, działalności testowej, inżynierii systemów i bezpieczeństwa. Zespół Latitude wykorzystuje większość doświadczenia zgromadzonego w takich dziedzinach jak zautomatyzowana jazda, korzysta też z opracowanych wcześniej narzędzi do tworzenia oprogramowania i infrastruktury, niezbędnych w pracy nad zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS).

Sammy Omari, dyrektor wykonawczy ADAS Technologies w Fordzie, będzie jednocześnie pełnił funkcję dyrektora generalnego Latitude. Dyrektorem ds. technologii, nadzorującym produkty i rozwój techniczny Latitude, został Peter Carr, a stanowisko prezesa odpowiedzialnego za działalność ekonomiczną objął David Gollob.

„Wierzymy, że systemy zautomatyzowanej jazdy pomogą poprawić bezpieczeństwo, wyzwalając jednocześnie zupełnie nowe odczucia klientów, zmniejszając stres, a w przyszłości będą oszczędzać czas kierowcy, aby mógł skupić się na tym, co dla niego istotne – powiedział Omari.

„Doświadczenia zespołu Latitude umocnią i uzupełnią działania globalnego zespołu ADAS firmy Ford zajmującego się opracowywaniem przyszłych systemów wspomagających kierowcę, co ostatecznie wiąże się z wieloma korzyściami, jakie niesie ze sobą automatyzacja.”

Siedziba firmy Latitude znajduje się w Pittsburghu, a dodatkowe centra inżynierii w Dearborn, w stanie Michigan i Palo Alto, w Kalifornii. Firma będzie również prowadzić obiekt testowy do prób jazd autostradowych w Greenville, w Południowej Karolinie.

# # #

Ford, globalna amerykańska marka, od ponad 100 lat wplatająca się w europejskie struktury, stawia na swobodę przemieszczania się, łącząc to z troską o planetę i każdego z nas. Realizowany przez firmę plan Ford+, uwzględniający sektory działalności Model e, Ford Pro i Ford Blue, wpływa na przyspieszenie europejskiej transformacji w kierunku pełnej elektryfikacji napędów i neutralności węglowej do roku 2035. Firma podąża z postępem, wprowadzając nowatorskie pojazdy elektryczne, z których każdy został zaprojektowany z myślą o europejskich kierowcach, a także oferując innowacyjne usługi, ułatwiające komunikację międzyludzką, rozwój społeczności i przedsiębiorstw. Ford w Europie sprzedaje i serwisuje pojazdy marki Ford na 50 indywidualnych rynkach, a działania obejmują również Ford Motor Credit Company, Ford Customer Service Division oraz 14 oddziałów produkcyjnych (8 spółek całkowicie zależnych oraz 6 nieskonsolidowane typu joint venture) z czterema centrami zlokalizowanymi w Kolonii, w Niemczech; w Walencji, w Hiszpanii oraz z siedzibami spółki joint venture w Krajowie w Rumunii i Kocaeli w Turcji. Ford zatrudnia w Europie około 34 tys. pracowników we własnych oddziałach oraz spółkach typu joint venture, łącznie około 55 tys. osób, po uwzględnieniu działalności nieskonsolidowanej. Więcej informacji na temat Forda, produktów firmy oraz oddziału Ford Credit na stronie corporate.ford.com

O Latitude AI

Latitude AI jest spółką zależną należącą w całości do Ford Motor Company, opracowującą systemy jazdy zautomatyzowanej. Firma powstała w 2022 roku, aby dokonać przewartościowania wyobrażeń i odczuć związanych z prowadzeniem samochodu, podczas którego nie jest angażowany czas kierowcy, a podróż jest bezpieczniejsza, mniej stresująca i przyjemniejsza dla wszystkich. Siedziba spółki znajduje się w Pittsburghu, a centra inżynierii w Dearborn, w stanie Michigan i Palo Alto, w Kalifornii. Latitude zatrudnia około 550 osób.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
Etisoft Sp. z o.o.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
FABER CNC
RAMPF Production Systems GmbH & Co.