W piątek GM ogłosił, że za 85 mln dol. sprzeda chińskiemu koncernowi SAIC 1 proc. udziałów w spółce, która dotąd należała po równo do obu firm.
W ten sposób SAIC przejmie kontrolę nad główną spółką GM w Chinach, gdzie w tym roku amerykański koncern sprzeda ponad 1,5 mln samochodów. Jedną trzecią z nich produkuje właśnie na spółkę z koncernem z Szanghaju.
(..) GM postanowił też odstąpić SAIC połowę udziałów swojej spółki w Indiach, które po Chinach są drugim najszybciej rozwijającym się rynkiem motoryzacyjnym świata. Amerykanie przekażą swoje fabryki aut i sieci sprzedaży w Indiach, a Chińczycy dołożą ponad 300 mln dol. - prawdopodobnie gotówką.
(...) Decyzja GM wywołała wstrząs w branży motoryzacyjnej. Chiny stały się w tym roku największym rynkiem samochodowym świata, a GM święci tam przecież triumfy jako lider rynku. - GM potrzebuje pieniędzy. To jedyne wyjaśnienie - powiedział agencji AP John Bonnell z firmy doradczej JD Power's.
Więcej w sobotniej "Gazecie Wyborczej".
W ten sposób SAIC przejmie kontrolę nad główną spółką GM w Chinach, gdzie w tym roku amerykański koncern sprzeda ponad 1,5 mln samochodów. Jedną trzecią z nich produkuje właśnie na spółkę z koncernem z Szanghaju.
(..) GM postanowił też odstąpić SAIC połowę udziałów swojej spółki w Indiach, które po Chinach są drugim najszybciej rozwijającym się rynkiem motoryzacyjnym świata. Amerykanie przekażą swoje fabryki aut i sieci sprzedaży w Indiach, a Chińczycy dołożą ponad 300 mln dol. - prawdopodobnie gotówką.
(...) Decyzja GM wywołała wstrząs w branży motoryzacyjnej. Chiny stały się w tym roku największym rynkiem samochodowym świata, a GM święci tam przecież triumfy jako lider rynku. - GM potrzebuje pieniędzy. To jedyne wyjaśnienie - powiedział agencji AP John Bonnell z firmy doradczej JD Power's.
Więcej w sobotniej "Gazecie Wyborczej".