Aż o 67 proc. wzrosła w 2009 r. sprzedaż aut General Motors w Chinach. Jednak sprzedanie 1,8 mln aut nie byłoby możliwe, gdyby Amerykanie nie mieli doskonałego wspólnika - Shanghai Automotive Industries Corp.
Od samego początku mieli również mądrze przemyślaną strategię opanowania tego rynku. Dzięki temu GM/SAIC mają dzisiaj ok 30- procentowy udział na rynku chińskim. (...)
Najlepszy wynik GM osiągnął w listopadzie, kiedy to sprzedaż była dwukrotnie wyższa, niż rok wcześniej. Sprzedaż grudniowa - prawie 190 tys. aut była o prawie 97 proc wyższa, niż rok wcześniej. (...)
To wszystko jednak nie stało się z dnia na dzień. GM zainwestował w Chinach ponad 1,5 mld dol., budując między innymi fabrykę na południu kraju w Wuling. Wspólna fabryka GM-SAIC-Wuling jako pierwsza w tym kraju wyprodukowała i sprzedała milion aut. Ostatecznie w końcu grudnia wyniosła 1,06 mln.
Więcej w "Rzeczpospolitej".