W I kwartale br. miał miejsce znaczący wzrost sprzedażu samochodów marek Grupy Volkswagena. Po raz pierwszy w historii został przekroczony poziom 2 mln aut (2,16 mln, +9,6 proc.).
W samym marcu Grupa sprzedała 862,7 tys. pojazdów, o 12,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż w I kwartale br. przedstawiała się następująco:
Sprzedaż w podziale na marki:
W samym marcu Grupa sprzedała 862,7 tys. pojazdów, o 12,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż w I kwartale br. przedstawiała się następująco:
- Europa - 937 tys. (+3,2 proc.), w tym kraje Europy Zachodniej (bez Niemiec) - 507,9 tys. (-4,7 proc.),
- Niemcy - 282,4 tys. (+5,7 proc.),
- Azja/Pacyfik - 726, tys. (+16,8 proc.), w tym Chiny - 633,9 tys. (+15,6 proc.),
- Ameryka Płn. - 179,1 tys. (+24,5 proc.), w tym Stany Zjednoczone - 124,4 tys. (+34 proc.),
- Ameryka Płd.- 229,4 tys. (+3,9 proc.).
Sprzedaż w podziale na marki:
- Volkswagen Samochody Osobowe - 1,36 mln sztuk (+10,5 proc.),
- Audi - 346,1 tys. (+10,8 proc.),
- Skoda - 242,7 tys. (+11,8 proc.),
- SEAT - 80,1 tys. (-11,6 proc.),
- Volkswagen Pojazdy Użytkowe - 130,7 tys. (+7,9 proc.).