Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Na podstawie globalnie skonsolidowanych wyników finansowych firma Hankook produkująca opony klasy premium osiągnęła w trzecim kwartale 2024 r. obroty na poziomie 2435,2 mld KRW (ok. 1632,5 mln euro) oraz zysk operacyjny w wysokości 470,2 mld KRW (ok. 315,2 mln euro).

Porównując rok do roku, obroty wzrosły o 4,1%, natomiast zysk operacyjny zwiększył się o 18,6%.

Mimo wyzwań ekonomicznych w Europie grupa Hankook odnotowuje nieprzerwany rozwój pod strategicznym kierownictwem Hyunbum Cho, prezesa Hankook & Company Group. Ciągłe inwestycje przedsiębiorstwa w badania i rozwój oraz strategię marki premium przyniosły pozytywne rezultaty.

Sprzedaż 18-calowych i większych opon do samochodów osobowych i lekkich samochodów ciężarowych wzrosła w trzecim kwartale rok do roku o 1,4 punktu procentowego i osiągnęła poziom 44,8%. W ujęciu regionalnym największy udział w sprzedaży opon do samochodów osobowych w rozmiarach 18 cali i większych przypadł na Chiny - 66,5%, następnie Koreę Południową - 58%, Amerykę Północną - 52,8% i Europę = 34,6%.

Hankook nieustannie rozszerza ofertę opon stanowiących część oryginalnego wyposażenia dla globalnych marek samochodów premium, w tym do takich pojazdów o wysokich osiągach jak BMW M5 i Mercedes-AMG GT Coupé, poddając przy tym weryfikacji swoje możliwości technologiczne. Ustawicznie rozwijana technologia produkcji opon Ultra Ultra High Performance (UUHP) to podstawa wytwarzania opon stanowiących część oryginalnego wyposażenia ponad 280 modeli i około 50 marek. Należą do nich Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche i modele o wysokich osiągach, takie jak Audi RS, BMW M i Mercedes-AMG, a także pojazdy elektryczne takich producentów jak BYD i Tesla, z których wszystkie są poddawane rygorystycznym testom.

Ponadto firma Hankook wykorzystuje sporty motorowe i organizowane wydarzenia do prezentowania konsumentom na całym świecie znakomitej technologii produkcji opon. Jako wyłączny dostawca opon i oficjalny partner prestiżowych mistrzostw świata Formuły E ABB FIA oraz Lamborghini Super Trofeo firma umacnia swoją reputację globalnej marki premium.

Jeszcze przed szerokim rozpowszechnieniem pojazdów elektrycznych firma Hankook ukierunkowała swoją podstawową technologię na opony do pojazdów elektrycznych przeznaczone dla modeli elektrycznych klasy premium. Przedsiębiorstwo przeprowadziło szeroko zakrojone testy praktyczne na różnych pojazdach poszczególnych marek o wysokich osiągach, które miały pomóc w rozwoju i optymalizacji technologii produkcji opon do pojazdów o wysokich osiągach. Dzięki rozbudowaniu globalnych kanałów sprzedaży i wzmocnieniu sieci dystrybucji firma Hankook nieprzerwanie zwiększa w swoim portfolio udział produktów dostosowanych do specyfiki poszczególnych regionów świata.

Ponadto za sprawą szerokiej gamy produktów iON firma Hankook jest liderem na rynku opon do pojazdów elektrycznych. Taka strategia wywarła pozytywny wpływ na technologię i znacznie zwiększyła wartość marki premium tej firmy w globalnej skali. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2022 r. marka iON obejmuje łącznie 236 rozmiarów od 16 do 22 cali.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.