Lear Corporation opublikował w piątek informację o wynikach finansowych w IV kwartale i w całym 2009 r.
O ostatnim kwartale zeszłego roku amerykański dostawca zanotował sprzedaż netto w wysokości 2,7 mld dolarów (+5,4 proc.). Przychody na rynku europejskim wzrosły do 1,2 mld dolarów (+7,7 proc.), natomiast w Ameryce Płn. spadła 0,86 mld dolarów (-16,4 proc.).
W całym roku sprzedaż netto Leara wyniosła 9,7 mld dolarów, o 27 proc. mniej niż rok wcześniej. Europejska działalność przyniosła 6,6 mld dolarów, o 30,45 proc. mniej niż w 2008 r. Spadek na rynku północnoamerykańskim przyniosła jeszcze większy spadek. Przychody wyniosły 2,94 mld dolarów, o 40,22 proc. mniej niż rok wcześniej.
Dobre wyniki w ostatnim kwartale zeszłego roku są podstawą optymistycznej prognozy na 2010 r. W tym roku Lear zakłada sprzedaż na poziomie 10,2-10,7 mld dolarów, co jednak w dalszym ciągu będzie zdecydowanie poniżej wyników z 2008 r. (13,57 mld dolarów).