Japoński Marelli Holdings w miniony piątek złożył wniosek do sądu o przeprowadzenie procesu restrukryzacji, podała "Nikkei".
W miniony piątek 26 instytucjonalnych pożyczkodawców Marelli wzięło udział w spotkaniu wierzycieli, aby dokonać przeglądu procedury alternatywnego rozwiązywania sporów (ADR). Plan restrukturyzacji, złożony w marcu, wyznaczył KKR (właściciela Marelli) jako sponsora i wezwał do umorzenia zadłużenia na łączną kwotę 450 miliardów jenów (3,3 miliarda dolarów). Jednak w sytuacji, gdy niektóre chińskie banki zgłaszają obawy dotyczące przejrzystości, nie udało się uzyskać potrzebnego jednomyślnego poparcia.
Po spotkaniu Marelli natychmiast złożył wniosek odo sądu, który został zatwierdzony tego dnia przez Sąd Okręgowy w Tokio.
Osiągnięcie ADR jest jeszcze możliwe - musi je poprzeć trzy piąte wierzycieli.
Jednak proces zatwierdzony przez tokijski sąd jeszcze bardziej opóźni zatwierdzenie planu restrukturyzacji, który pierwotnie planowano na koniec maja. Ponadto, nawet jeśli Marelli otrzyma umorzenie długu w wysokości 450 miliardów jenów, nadal pozostanie z zobowiązaniami przekraczającymi 600 miliardów jenów. Zastrzyk kapitału, jaki ma otrzymać od KKR, prawdopodobnie wyniesie 650 milionów dolarów, co stanowi ułamek kwoty potrzebnej do spłaty pozostałego zadłużenia.
Marelli odnotowała skonsolidowaną stratę netto w wysokości 28,2 mld jenów za rok podatkowy zakończony 2020 r. Nie ujawnił wyników za 2021 r.
Świat
MARELLI pod sądową ochroną
- Szczegóły
- Autor: AutomotiveSuppliers.pl