Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Podczas cyfrowej prezentacji „New Kia Brand Showcase” Kia ogłosiła 15 stycznia szczegóły dotyczące nowego celu i nowych ambicji marki w przyszłości.

Oprócz nowego sloganu - „Movement that inspires” - Kia przedstawiła również informacje na temat nowej strategii, dzięki której zamierza wyjść poza produkcję aut i stworzyć dla klientów zrównoważone rozwiązania z zakresu mobilności.

Kia – sygnalizując odejście od tradycyjnego modelu biznesowego, który do tej pory był oparty na produkcji samochodów – ogłosiła także nową nazwę korporacji. Po usunięciu słowa „Motors” (dawniej „Kia Motors Corporation”) Kia rozszerzy działalność na nowe obszary biznesowe oraz takie, które dopiero powstaną. Firma opracuje też innowacyjne produkty i usługi mobilne, które poprawią codzienne życie jej klientów.

Ho Sung Song, Prezes i Dyrektor Generalny Kia Corporation, powiedział: „W Kia wierzymy, że transport, mobilność i przemieszczanie się stanowią prawo człowieka. Naszą wizją jest tworzenie zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności nie tylko dla klientów, ale dla całych społeczności oraz społeczeństw na świecie. Dziś zaczynamy wprowadzać tę wizję w życie, przedstawiając nowy cel i nową strategię marki w przyszłości”.

Przedstawiamy nowy cel marki Kia i nowy slogan: „Movement that inspires”

Nowy slogan marki Kia – „Movement that inspires” – znajduje się w centrum dzisiejszej prezentacji i odzwierciedla nowy cel marki, którym jest inspirowanie klientów za pośrednictwem produktów i usług oraz wzmacnianie ich doświadczeń z marką.

Nowy cel marki Kia podkreśla, że ​​ruch jest źródłem rozwoju człowieka. Ruch umożliwia ludziom poznawanie nowych miejsc, poznawanie nowych ludzi i zdobywanie nowych doświadczeń. To połączenie jest kwintesencją nowej marki – umożliwić ludziom postęp poprzez dostarczanie innowacyjnych samochodów, ekscytujących nowych produktów oraz usług, które podnoszą komfort życia, inspirują i sprawiają, że klienci będą mieli więcej czasu na czynności, które lubią najbardziej.

Artur Martins, Wiceprezes oraz Dyrektor ds. Marki i Obsługi Klientów na świecie, powiedział: „Ruch zawsze był w centrum uwagi naszej marki, a podstawą jej działalności byli ludzie, którzy się przemieszczają. Ruch pomaga ludzkości w ciągłym rozwoju, doskonaleniu się i w ewolucji. Dlatego w Kia wierzymy, że ruch inspiruje pomysły”.

Kia działa w branży „ruchu” od ponad 75 lat – już w roku 1945 konstruowała pierwsze rowery w Korei oraz produkowała motocykle i samochody dostawcze. Dziś Kia jest jednym z największych producentów aut i dostarcza wysokiej jakości samochody osobowe milionom ludzi na świecie.

Zgodnie z nowym celem marki Kia będzie zaspokajać zmieniające się oczekiwania klientów, które dotyczą sposobu poruszania się i jego wpływu na otaczający ich świat. Klienci coraz częściej poszukują przyjaznych środowisku i zintegrowanych form transportu.

Nowa strategia marki Kia polega nie tylko na odpowiadaniu na zmieniające się oczekiwania klientów, ale również na kształtowaniu tych oczekiwań za sprawą szeregu produktów i usług. Wszystko po to, aby sprostać potrzebom klientów na rynkach całego świata. Te produkty i usługi zapewnią większy dostęp do szerszego zakresu przyjaznych dla środowiska pojazdów i usług mobilnych oraz pozwolą sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów na całym świecie na dostosowane do potrzeb i zindywidualizowane rozwiązania mobilne. Ich dostarczenie będzie możliwe dzięki dostępowi do większej liczby danych i za sprawą nowych technologii.

Szersza wizja Kia Corporation dotycząca zrównoważonej mobilności

Szerszą wizję marki, która dotyczy mobilności, odzwierciedla nowa nazwa firmy. Firmy, która otwiera się na nowe obszary biznesowe, aby promować zrównoważoną mobilność. Po usunięciu z nazwy słowa „Motors”, nowa lepiej odzwierciedla długoterminową strategię biznesową zawartą w „Planie S”, gdzie „S” pochodzi od słowa „shift”, co z kolei oznacza w wolnym tłumaczeniu „zmiana”. Została ona ogłoszona w 2020 roku i w przyszłości pozwoli marce zająć pozycję lidera w branży mobilności. W tym celu marka rozszerzy działalność o produkcję samochodów elektrycznych i pojazdów specjalnych, skonstruowanych na konkretne potrzeby, o dostarczanie rozwiązań z zakresu mobilności i o znacznie więcej usług. Jednocześnie, poprzez stosowanie energii ze źródeł odnawialnych i materiałów nadających się do recyklingu, Kia będzie promować jeszcze bardziej zrównoważoną produkcję samochodów.

Kia koncentruje się na popularyzacji samochodów elektrycznych z akumulatorem (BEV) i do 2027 roku planuje poszerzyć na świecie ich ofertę o siedem nowych modeli. Wśród nich będą hatchbacki, SUV-y i auta typu MPV, reprezentujące kilka segmentów. Każdy z nowych modeli będzie zapewniał duży zasięg i możliwość szybkiego ładowania dzięki zastosowaniu w konstrukcji nowej platformy Electric-Global Modular Platform (E-GMP) zaprojektowanej przez Hyundai Motor Group.

Kia opracowuje również gamę nowych pojazdów specjalnych, skonstruowanych na konkretne potrzeby klientów korporacyjnych. Będą one oparte na elastycznej platformie „deskorolki”, z modułowym nadwoziem spełniającym specyficzne potrzeby z zakresu mobilności szerokiej grupy klientów korporacyjnych i flotowych. Współpraca z takimi firmami jak Canoo i Arrival oznacza, że ​​pojazdy te będą oferować różne nadwozia, które będą dostosowane do specyficznych wymagań użytkowników.

Wiele wskazuje na to, że do 2030 roku popyt na tego typu pojazdy wzrośnie nawet pięciokrotnie. Między innymi, ze względu na szybki i stabilny wzrost handlu elektronicznego i usług car-sharingu. Szyte na miarę pojazdy marki Kia świetnie będą nadawały się nie tylko do car-sharingu, ale również jako pojazdy niskopodłogowe czy dostawcze.

Zmiana nazwy firmy oznacza również zmianę kultury pracy korporacji. Prezes Song tłumaczy: „Zmiana nazwy i logo nie jest jedynie kosmetyczną poprawką. Oznacza, że poszerzamy horyzonty oraz będziemy zakładać nowe firmy, które spełnią – a nawet przekroczą – różnorodne potrzeby naszych klientów na całym świecie. Co ważniejsze, oznacza również zmianę kultury pracy, zwiększenie kreatywności naszych pracowników i stworzenie im inspirującego środowiska pracy”.

Rozwój przyjaznych dla środowiska usług z zakresu mobilności

Kolejnym celem strategicznym firmy Kia w ramach „Planu S” jest dywersyfikacja działalności. Działalności, która ma polegać na oferowaniu przyjaznych dla środowiska usług z zakresu mobilności, skoncentrowanych na pojazdach elektrycznych i na jeździe autonomicznej w największych miastach świata.

Ponadto Kia zacieśni współpracę i ustanowi partnerstwa z globalnymi firmami, które zajmują się rozwiązaniami z zakresu mobilności, aby zdywersyfikować usługi związane z mobilnością w strategicznych regionach świata. W 2018 roku Kia zainwestowała w firmę Grab – największą, która oferuje usługi przewozowe, dostawy żywności i rozwiązania płatnicze w Azji Południowo-Wschodniej – oraz, w marcu 2019 roku w indyjską firmę Oli, która oferuje przejazdy typu peer-to-peer, dysponuje taksówkami, zapewnia dostawę żywności i inne usługi związane z mobilnością.

Kia tworzy również inne usługi związane z mobilnością, w tym WiBLE – wspólne przedsięwzięcie typu car-sharing z firmą Repsol, głównym hiszpańskim koncernem energetycznym, oferowane w Madrycie. W usłudze WiBLE, wprowadzonej na rynek we wrześniu 2018 roku, dostępnych jest 500 Kia Niro w wersji hybrydowej typu plug-in. WiBLE jest jednym z najbardziej udanych programów w Europie z zakresu tzw. mobilności współdzielonej i ma ponad 130.000 zarejestrowanych użytkowników. We wrześniu 2020 roku, we Włoszech i w Rosji, została uruchomiona nowa usługa – KiaMobility. W najbliższych latach zostanie ona wprowadzona na kolejnych rynkach, co znacznie przyspieszy transformację firmy Kia w dostawcę rozwiązań z zakresu mobilności.

Już wkrótce: debiut pierwszego nowego modelu elektrycznego i nowej stylistyki

Pierwszy z samochodów elektrycznych nowej generacji marki Kia zostanie zaprezentowany już w pierwszym kwartale 2021 roku, co odzwierciedla zdecydowane skoncentrowanie się firmy na elektromobilności. Nowy model, skonstruowany na nowej platformie E-GMP, pod względem stylistyki będzie nawiązywać do crossoverów i zapewni zasięg ponad 500 kilometrów. Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki czas ładowania akumulatora wyniesie poniżej 20 minut. Będzie to pierwszy model, który trafi do sprzedaży z nowym logo Kia.

Do 2025 roku, dzięki coraz liczniejszej gamie samochodów elektrycznych, Kia zamierza zwiększyć udział w rynku aut elektrycznych do 6,6%. Już rok później sprzedaż samochodów typu BEV marki Kia ma wynieść 500.000 egzemplarzy rocznie.

W nadchodzących tygodniach Kia przedstawi więcej informacji na temat nowej stylistyki przyszłych modeli, która również odzwierciedla transformację marki.

Karim Habib, Wiceprezes i Dyrektor Kia Global Design Center, mówi: „Chcemy, aby nasze samochody zapewniały instynktowną i naturalną obsługę, która ułatwi codzienne życie naszych klientów. Naszym celem jest zaprojektowanie interfejsu, który będzie oryginalny i pomysłowy, i natychmiast rozpoznawalny jako element ekscytujących samochodów elektrycznych marki Kia. Pomysły naszych designerów i cel marki przenikają się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. W centrum tego, co tworzymy są nasi klienci”.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SAFECHEM Europe GmbH
RADMOT Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
item Polska Sp. z o. o.