Ambicją koncernu jest wzmocnienie więzi w ramach Aliansu oraz maksymalizacja wartości tworzonej dla wszystkich interesariuszy. Zmiany zostaną wprowadzone w trzech etapach:
- Zacieśniania współpracy poprzez realizację projektów operacyjnych tworzących dużą wartość
- Etap ten będzie obejmował kluczowe projekty w Ameryce Łacińskiej, Indiach i Europie. Zostaną wdrożone w trzech wymiarach: rynkowym, produktowym oraz technologicznym.
- Poprawy zwinności strategicznej dzięki nowym inicjatywom, do których partnerzy mogą dołączyć
- Nissan zamierza zainwestować w Ampere, podmiot typu pure player w dziedzinie samochodów elektrycznych i oprogramowania założony przez Grupę Renault, i stać się jego strategicznym udziałowcem.
- Wyważonej struktury zarządzania i wzajemnych powiązań kapitałowych celem zwiększenia efektywności operacyjnej
- Nissan i Grupa Renault utrzymałyby 15% wzajemnie posiadanych udziałów, które objęte są zakazem zbywania oraz do których zastosowanie ma klauzula zawieszająca. Obie spółki mogłyby swobodnie wykonywać prawa głosu związane z ich bezpośrednim 15-procentowym udziałem w spółce i utrzymałyby 15-procentową kapitalizację.
- Grupa Renault przeniosłaby 28,4% udziałów Nissana do francuskiego funduszu powierniczego, w ramach którego prawo do głosowania byłoby „zneutralizowane” w przypadku większości decyzji, ale wszystkie prawa ekonomiczne (wpływy z dywidend i sprzedaży udziałów) nadal w całości przypadałyby Renault aż do chwili zbycia udziałów.
- Grupa Renault poleciłaby powiernikowi zbycie powierzonych udziałów Nissana, jeżeli byłoby to zasadne z komercyjnego punktu widzenia, w ramach skoordynowanego i uporządkowanego procesu, ale nie miałaby obowiązku zbycia udziałów w określonym z góry czasie.
- AOB zachowałoby rolę forum koordynacyjnego.