Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Nissan ogłosił 30 września reorganizację swoich globalnych regionów jako wstęp do realizacji kolejnej fazy planu globalnej transformacji Nissan NEXT.

Siedem światowych regionów geograficznych zostanie przekształconych w cztery: Japonię z ASEAN, obie Ameryki, Chiny oraz nowy region AMIEO złożony z Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy (wraz z Rosją) oraz Oceanii.

Region AMIEO będzie obejmować ponad 140 rynków, o łącznej populacji około 3,8 miliarda mieszkańców, na których oferowanych jest 45 modeli marki Nissan, od kultowego SUV-a Nissana Patrola do w pełni elektrycznego Nissana LEAF. Utworzenie nowego regionu pozwoli na szybsze podejmowanie decyzji i stworzenie bardziej elastycznego modelu działania na licznych rynkach, gdzie Nissan elektryfikuje obecnie swoją gamę.

Prezesem nowego regionu zostanie Gianluca de Ficchy, pełniący obecnie funkcję prezesa Nissan Europe. Guillaume Cartier, obecnie piastujący stanowisko prezesa regionu AMI, pozostanie prezesem AMI, a ponadto zostanie wiceprezesem nowego regionu AMIEO, odpowiedzialnym za marketing i sprzedaż.

Region AMIEO rozpocznie swoją działalność 1 października, tego samego dnia obejmie swoje obowiązki jego kierownictwo. Pełne wdrażanie nowego regionu rozpocznie się po konsultacjach z przedstawicielami pracowników w Europie.

„Ta zmiana organizacyjna i reorientacja pomogą nam w zwiększeniu naszej konkurencyjności, poprawie jakości i szybkości działania oraz pozwolą nam sprawniej i bardziej konsekwentnie wdrażać najnowsze technologie dla naszych klientów” – powiedział de Ficchy.

„Większa skala działań i zakres geograficzny nowego regionu pozwoli lepiej dostosować biznes do wyzwań, przed którymi stoimy w całej branży motoryzacyjnej. Będzie to pozytywna zmiana w sposobie działania i współpracy na całym świecie, w celu zapewnienia sukcesu firmy w przyszłości”.

Od 1 października funkcje związane z produkcją, badaniami i rozwojem, planowaniem, administracją i finansami będą zarządzane wspólnie dla Europy, Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii i Oceanii, ale zespoły ds. sprzedaży i marketingu będą nadal koncentrować się na konkretnych obszarach geograficznych, aby zapewnić optymalizację produktów i usług oferowanych przez markę Nissan dla klientów na wszystkich rynkach.

„Dzięki Nissan NEXT zmieniamy spółkę w organizację mniej rozbudowaną, bardziej elastyczną i zorientowaną na zysk. Jak zawsze siłą napędową naszego przyszłego sukcesu będą nasi pracownicy, a ja nie mogę się doczekać pracy z tak zróżnicowaną i utalentowaną grupą ludzi” - dodał Cartier.

„Większa skala i zakres działań organizacji regionalnej pomoże nam zwiększyć tempo wprowadzania innowacji w naszych samochodach dla klientów w całym nowym regionie, wykorzystać nasze mocne strony w wielu segmentach i poprawić wyniki biznesowe.”

W skład zespołu kierowniczego wyższego szczebla dla regionu AMIEO wejdą również:
  • Kevin Fitzpatrick, starszy wiceprezes do spraw produkcji i zarządzania łańcuchem dostaw
  • David Moss, starszy wiceprezes do spraw badań i rozwoju
  • George Leondis, starszy wiceprezes do spraw administracyjno-finansowych
  • François Bailly, starszy wiceprezes do spraw planowania
  • Jordi Vila, wiceprezes do spraw marketingu i działań operacyjnych na Europę
  • Joni Paiva, wiceprezes do spraw marketingu i działań operacyjnych na Afrykę, Bliski Wschód, Indie i Oceanię
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Alucrom Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
GABEC
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Craemer GmbH
Etyfol