Jeepy z Rosji i Turynu, czyli wspólny marketing włoskiego Fiata i amerykańskiego Chryslera - poinformowała sobotnia "Rzeczpospolita".
Likwidacja fabryki w Sterling Heights w stanie Michigan w USA do końca 2010 r., cięcie zatrudnienia o 35 tys. osób w ciągu dwóch lat i ogromne zmiany w zarządzie Chryslera - to tylko niektóre ze zmian planowanych przez prezesa Fiata/Chryslera Sergia Marchionnego.
(...) Wydzielona zostanie marka Ram (od Dodge Ram), która stanie się samodzielną jednostką produkującą pojazdy ciężarowe, reszta Dodge’a pozostanie w Fiacie/Chryslerze. (..)
Sergio Marchionne, który kupił od grupy Bertone za 215 mln dol. upadłą fabrykę w Turynie, chce tam produkować chryslera 300C i jeep grand cherokee, które dotychczas wyjeżdżały z austriackich fabryk Magny. Umowa Chryslera z Magną wygasa w przyszłym roku. Marchionne nie ukrywa również, że chciałby produkować jeepa w Rosji. (...)
Prezes Fiata nie ukrywał, że planuje również rozwijać współpracę z rosyjskim producentem samochodów Sollerem. Miałaby ona polegać na produkcji małych i średnich aut Fiata w Rosji. To dobra wiadomość dla producentów komponentów w Polsce.
Więcej w "Rzeczpospolitej".