Sekretarz Skarbu USA Henry Paulson zaapelował do Kongresu, aby znalazł fundusze na uratowanie amerykańskich koncernów motoryzacyjnych przed bankructwem.
Dodał, że jego program ratunkowy TARP o wartości 700 mld USD nie jest przeznaczony dla firm przemysłowych.
Paulson stwierdził, że zadaniem programu ratunkowego TARP było rozwiązanie problemów instytucji finansowych i przywrócenie kredytowania.
"Myślę, że Kongres powinien zająć się sprawą przemysłu motoryzacyjnego" - dodał.
Przewodniczący komisji usług finansowych Kongresu Barney Frank zaproponował w środę przeznaczenie 25 mld USD z TARP w formie kredytów dla koncernów General Motors Corp., Ford Motor Co. i Chrysler LLC.
Dodał, że jego program ratunkowy TARP o wartości 700 mld USD nie jest przeznaczony dla firm przemysłowych.
Paulson stwierdził, że zadaniem programu ratunkowego TARP było rozwiązanie problemów instytucji finansowych i przywrócenie kredytowania.
"Myślę, że Kongres powinien zająć się sprawą przemysłu motoryzacyjnego" - dodał.
Przewodniczący komisji usług finansowych Kongresu Barney Frank zaproponował w środę przeznaczenie 25 mld USD z TARP w formie kredytów dla koncernów General Motors Corp., Ford Motor Co. i Chrysler LLC.