Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
renault logoRenault EZ-FLEX to eksperymentalny, elektryczny i inteligentny lekki samochód dostawczy, który ma kompaktowe wymiary i jest niezwykle zwrotny.
 
Najnowszy model, który wpisuje się w trend ekologicznej mobilności, został zaprojektowany z myślą o miejskich dostawach. To więcej niż samochód - to praktyczne narzędzie pracy dla firm dostawczych. Renault EZ-FLEX wyznacza początek nowego, przełomowego podejścia, opartego na współpracy, którego celem jest lepsze zrozumienie specyfiki dostaw ostatniego kilometra. Model Renault EZ-FLEX zostanie użyczony różnym firmom dostawczym w Europie, aby zebrać dane na temat sposobu jego użytkowania i lepiej zrozumieć potrzeby realizacji codziennych dostaw w miastach. Jak wskazują prognozy do 2050 roku wolumen transportu towarowego wzrośnie czterokrotnie. W odpowiedzi na przyszłe trendy koncern Renault przedstawił pod koniec 2018 roku swoją wizję miejskich dostaw w 2030 roku. Będą realizowane przez elektryczny, autonomiczny i inteligentny samochód koncepcyjny Renault EZ-PRO. Wprowadzając nowy, elektryczny i inteligentny model EZ-FLEX, Renault wybiega myślami w przyszłość i analizuje nowe sposoby dostaw ostatniego kilometra.
 
21224550 2019_-_renault_ez-flex

EZ-FLEX: samochód stworzony z myślą o miejskich dostawach

Renault EZ-FLEX to niezwykle zwrotny samochód dostawczy o kompaktowych wymiarach, który bez problemu przemierza ulice miasta. Jego głównym atutem jest optymalny stosunek wymiarów zewnętrznych do powierzchni załadunkowej. Model o długości 3,86 m, szerokości 1,65 m i wysokości 1,88 m bez problemu wjedzie na każdy parking. Biorąc pod uwagę tak niewielkie wymiary, Renault EZ-FLEX ma imponującą ładowność 3 m3. Ten doskonały wynik zawdzięcza kompaktowemu kokpitowi, który pomimo ograniczonej przestrzeni został wyposażony we wszystkie elementy typowe dla samochodów dostawczych. Dodatkowo promień zawracania 4,5 metra zapewnia znakomitą zwrotność w centrach wielkich miast.

Wszystkie elementy modelu zostały zaprojektowane, aby zaspokoić potrzeby firm dostawczych: szeroki otwór drzwiowy ułatwia kierowcy wsiadanie i wysiadanie z samochodu, przejrzysta, centralnie umieszczona deska rozdzielcza zapewnia szybki i łatwy dostęp do wszystkich informacji dotyczących jazdy.

Kierowca siedząc na swoim fotelu ma doskonałą widoczność pieszych i miejskiego otoczenia, a w zasięgu ręki proste w obsłudze i ergonomiczne elementy sterujące. Interfejs, za pomocą którego kierowca komunikuje się z pojazdem, jest nowoczesny i w pełni zintegrowany ze smartfonem. Obejmuje wszystkie usługi i aplikacje związane z samochodem i jest kompatybilny z dodatkowymi aplikacjami związanymi z profilem działalności użytkownika.

Załadunek tylnej przestrzeni bagażowej został zoptymalizowany dzięki ergonomicznej wysokości progu załadunkowego (760 mm nad ziemią) oraz zamontowaniu klapy, która zapewnia łatwy dostęp do bagażnika. Samochód został zaprojektowany tak, aby tylną przestrzeń załadunkową móc aranżować na różne sposoby. Istnieje możliwość zmiany konfiguracji tylnej przestrzeni na potrzeby profesjonalistów, którym samochody zostały użyczone.
 
21224545 2019_-_renault_ez-flex

Elektryczny model EZ-FLEX może wjeżdżać do śródmieścia i ma zasięg 100 km. Jest to odpowiednie dla firm, które realizują dostawy miejskie (samochody używane w celach miejskich dostaw mają średni dzienny przebieg 50 km).

EZ-FLEX – bezprecedensowy, nowatorski eksperyment oparty na współpracy

Dwanaście samochodów Renault EZ-FLEX zostanie udostępnionych różnym przedsiębiorcom, firmom dostawczym, urzędom miejskim i gminnym na terenie Europy. Zgodnie z planem eksperyment potrwa dwa lata.

Samochód został wyposażony w czujniki, aby lepiej poznać sposoby jego użytkowania. Podczas eksperymentu korzystający z samochodu kierowcy będą dodatkowo przekazywać własne uwagi i komentarze. W ramach projektu zostaną zebrane różnego rodzaju dane: informacje z systemu GPS, dane na temat przebiegu, zasięgu, wykorzystania drzwi i klapy bagażnika, rozwijanej prędkości i postojów. Dane będą przekazywane w czasie rzeczywistym lub raz dziennie za pośrednictwem systemu zamontowanego w samochodzie i połączonego z internetem. W ten sposób będzie można lepiej poznać realną specyfikę codziennych dostaw.

Analiza danych uzupełnionych uwagami i komentarzami użytkowników umożliwi Renault zaprojektowanie samochodów, które będą optymalnie odpowiadać zmianom miejskiej logistyki. Celem projektu jest przetestowanie samochodu i związanych z nim usług. Zaangażowanie uczestników miejskiego ekosystemu w rzeczywistych warunkach drogowych pozwoli opracować wspólną wizję miejskiego samochodu dostawczego.

W ramach eksperymentu Renault przyjmuje nowatorskie podejście, aby przygotować się i projektować innowacyjne modele z myślą o przyszłych potrzebach. To elastyczne podejście, pierwsze tego rodzaju w branży motoryzacyjnej, jest zbliżone do przyjmowanych strategii w innych branżach, np. grach komputerowych.

EZ-FLEX - z myślą o mobilności przyszłości

W świecie, w którym do 2030 roku w wyniku gwałtownej urbanizacji ponad 60% ludzi będzie mieszkało w miastach, sposób przemieszczania się nie jest jedyną kwestią, którą musimy przemyśleć od nowa. Te ogromne zmiany zrewolucjonizują także dostawy towarów: szybkość, elastyczność i solidność to kluczowe słowa, które najlepiej opisują nowe oczekiwania konsumentów w erze rosnącej popularności zakupów przez internet. Oczekiwania związane z szybszymi i punktualnymi dostawami to nie wszystko, ponieważ coraz więcej miast wprowadza przepisy, które ograniczają drastycznie możliwości wjazdu do śródmieścia i do miast.

„Zrównoważona mobilność dla wszystkich teraz i w przyszłości” to motto Grupy Renault. Renault EZ-FLEX to - po koncepcyjnym modelu Renault EZ-PRO - kolejny etap naszych badań i analiz nad mobilnością przyszłości.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

item Polska Sp. z o. o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
LIBELI Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.