Renault Samsung Motors (RSM), na czele którego stoi François Provost, jest jednym z uczestników Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Busan 2012 (BIMOS), odbywającego się w centrum wystawowym BEXCO pod hasłem „Samochody elektryczne - wiodący trend i przyszłość”.
RSM prezentuje na nim model SM3 Z.E., w pełni elektryczny samochód, który będzie produkowany w fabryce w Busan i zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2013 roku. Dodatkowo firma przedstawia urządzenia do ładowania, akumulatory oraz inne technologie związane z samochodami elektrycznymi, takie jak MIV (Mobile in Vehicle) i P2C (Phone to Car). Wszystkie te produkty RSM są świadectwem wysiłków, jakie marka wkłada w doskonalenie swojego wizerunku jako producenta dbającego o środowisko i będącego liderem postępu w tej dynamicznie rozwijającej się gałęzi motoryzacji.
Stosując technologie wdrażane w samochodach elektrycznych Grupy Renault, RSM pracuje aktualnie nad nowym modelem samochodu elektrycznego – SM3 Z.E. Prace nad tym pojazdem i nowymi rozwiązaniami technicznymi oraz skomplikowany proces testów są prowadzone w Jeju. Marka nawiązała również współpracę w zakresie produkcji samochodów elektrycznych z wiodącymi przedsiębiorstwami lokalnymi, takimi jak LG Chem, LSIS i SK Planet, oraz rozwinęła szereg inicjatyw, w tym wynajem samochodów elektrycznych za pośrednictwem POSCO ICT i wprowadzenie do sprzedaży używanych samochodów elektrycznych.
SM3 Z.E. - prawdziwy lider wśród samochodów elektrycznych
W tym roku flagowym produktem RSM podczas BIMOS jest model SM3 Z.E. Ten w pełni elektryczny samochód jest pierwszym produkowanym i sprzedawanym w Korei pojazdem w segmencie samochodów elektrycznych klasy średniej. Zawiera on całą serię najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych opracowanych przez Grupę Renault i RSM.
W trybie UDDS (Urban Dynamometer Driving Schedule) SM3 Z.E. (Z.E. = Zero Emisji dwutlenku węgla) może przejechać aż 182 km na jednym ładowaniu. Silnik o mocy 70 kW (95 koni mechanicznych) pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 135 km/h i posiada maksymalny moment obrotowy 226 Nm. Produkowany przez LG Chem akumulator litowo-jonowy o mocy 24 kW, w który będzie wyposażony SM3 Z.E. od 2013 roku, jest umieszczony pionowo w bagażniku, a system hamowania rekuperacyjnego uruchamia się już przy niskich prędkościach, umożliwiając doładowanie akumulatora.
Akumulator SM3 Z.E., którego seryjna produkcja i sprzedaż rozpoczną się w 2013 roku, może być ładowany na trzy różne sposoby. Najczęściej stosowane jest ładowanie poprzez podłączenie go do domowego lub biurowego gniazdka prądu o napięciu 220 V. Istnieje również możliwość całkowitego naładowania akumulatora poprzez źródło prądu o napięciu 400 V w zaledwie 30 minut.
Użytkownicy będą mogli również szybko wymienić akumulatory w centrach Quick Drop Grupy Renault. Ten system wymiany, zajmującej zaledwie kilka minut, pozwala na zwiększenie zasięgu samochodu i ułatwia odbywanie dłuższych podróży.
RSM wraz z partnerami lokalnymi pracuje obecnie nad różnymi ekonomicznymi rozwiązaniami dotyczącymi samochodów elektrycznych, takimi jak car-sharing (dzielenie się samochodem), wynajem samochodów oraz floty taksówek elektrycznych. Celem RSM jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w konkurencyjnych cenach dzięki takim rozwiązaniom ekonomicznym, które będą atrakcyjne w porównaniu z samochodami zasilanymi paliwami tradycyjnymi, przy uwzględnieniu kosztów wdrożenia infrastruktury przeznaczonej dla samochodów elektrycznych oraz dotacji państwowych.
RSM prezentuje na nim model SM3 Z.E., w pełni elektryczny samochód, który będzie produkowany w fabryce w Busan i zostanie wprowadzony do sprzedaży w 2013 roku. Dodatkowo firma przedstawia urządzenia do ładowania, akumulatory oraz inne technologie związane z samochodami elektrycznymi, takie jak MIV (Mobile in Vehicle) i P2C (Phone to Car). Wszystkie te produkty RSM są świadectwem wysiłków, jakie marka wkłada w doskonalenie swojego wizerunku jako producenta dbającego o środowisko i będącego liderem postępu w tej dynamicznie rozwijającej się gałęzi motoryzacji.
SM3 Z.E. - prawdziwy lider wśród samochodów elektrycznych
W tym roku flagowym produktem RSM podczas BIMOS jest model SM3 Z.E. Ten w pełni elektryczny samochód jest pierwszym produkowanym i sprzedawanym w Korei pojazdem w segmencie samochodów elektrycznych klasy średniej. Zawiera on całą serię najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych opracowanych przez Grupę Renault i RSM.
W trybie UDDS (Urban Dynamometer Driving Schedule) SM3 Z.E. (Z.E. = Zero Emisji dwutlenku węgla) może przejechać aż 182 km na jednym ładowaniu. Silnik o mocy 70 kW (95 koni mechanicznych) pozwala osiągnąć maksymalną prędkość 135 km/h i posiada maksymalny moment obrotowy 226 Nm. Produkowany przez LG Chem akumulator litowo-jonowy o mocy 24 kW, w który będzie wyposażony SM3 Z.E. od 2013 roku, jest umieszczony pionowo w bagażniku, a system hamowania rekuperacyjnego uruchamia się już przy niskich prędkościach, umożliwiając doładowanie akumulatora.
Akumulator SM3 Z.E., którego seryjna produkcja i sprzedaż rozpoczną się w 2013 roku, może być ładowany na trzy różne sposoby. Najczęściej stosowane jest ładowanie poprzez podłączenie go do domowego lub biurowego gniazdka prądu o napięciu 220 V. Istnieje również możliwość całkowitego naładowania akumulatora poprzez źródło prądu o napięciu 400 V w zaledwie 30 minut.
Użytkownicy będą mogli również szybko wymienić akumulatory w centrach Quick Drop Grupy Renault. Ten system wymiany, zajmującej zaledwie kilka minut, pozwala na zwiększenie zasięgu samochodu i ułatwia odbywanie dłuższych podróży.
RSM wraz z partnerami lokalnymi pracuje obecnie nad różnymi ekonomicznymi rozwiązaniami dotyczącymi samochodów elektrycznych, takimi jak car-sharing (dzielenie się samochodem), wynajem samochodów oraz floty taksówek elektrycznych. Celem RSM jest zaoferowanie samochodów elektrycznych w konkurencyjnych cenach dzięki takim rozwiązaniom ekonomicznym, które będą atrakcyjne w porównaniu z samochodami zasilanymi paliwami tradycyjnymi, przy uwzględnieniu kosztów wdrożenia infrastruktury przeznaczonej dla samochodów elektrycznych oraz dotacji państwowych.