Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Elektryczne samochody chińskiej marki Leapmotor jeszcze w tym półroczu zaczną być wytwarzane w fabryce Stellantis w Tychach, poinformowała agencja Reutera.

Agencja informacyjna powołuje się na dwa źródła znające szczegóły. Według jednej z osób montaż małego miejskiego elektryka T03 ma ruszyć pod koniec czerwca. Początkowo produkcja będzie oparta na systemie zestawów SKD.

T03 to małe całkowicie elektryczne miejskie auto o zasięgu do 280 km (według WLTP), wytwarzane w Chinach od 2020 roku. Poza Państwem Środka samochód jest sprzedawany obecnie także we Francji oraz w Izraelu.

Pod koniec października zeszłego roku Stellantis N.V. poinformował o zamiarze zainwestowania około 1,5 miliarda euro w nabycie około 20 proc. udziałów Leapmotor, stając się znaczącym udziałowcem w chińskiej firmie. Umowa przewidywała powołanie spółki joint venture Leapmotor International (51 proc. dla Stellantis), z wyłącznymi prawami do eksportu i sprzedaży, a także produkcji aut Leapmotor poza regionem Chin.

W lutym br. Reuter informował, że Stellantis bada możliwość uruchomienia produkcji pierwszego modelu Leapmotor w fabryce Mirafiori we Włoszech.

Jak na razie zarówno przedstawiciele Stellantis i Leapmotor odmówili potwierdzenia ustaleń Reutera. Być może Leapmotor poinformuje o uruchomieniu produkcji aut w Tychach podczas konferencji prasowej dotyczącej wyników w roku finansowym 2023, która odbędzie się dziś 25 marca.

Jeśli doniesienia okażą się prawdziwe to Leapmotor T03 będzie pierwszym seryjnie wytwarzanym autem z Chin na terenie UE, wyprzedzając BYD, które zapowiedziało budowę fabrykę elektrycznych samochodów osobowych na Węgrzech. Uruchomienie montażu SKD T03 zbiegłoby się z zakończeniem produkcji w Tychach modeli segmentu A (Fiat 500/Abarth 595 i Lancia Ypsilon).
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Kempny Komponenty
Alucrom Sp. z o.o.
GREG-PLAST
Sigfox Poland Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Nifco Poland Sp. z o.o.