Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
SEAT S.A. ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku, które kończy z kolejnym sukcesem. Hiszpańskie przedsiębiorstwo założone w 1950 roku z siedzibą w Martorell ma ambicje, by stać się potęgą europejskiej motoryzacji, przechodząc jednocześnie transformację w kierunku elektromobliności.

Satysfakcjonujące wyniki są napędzane ogromnym sukcesem marki CUPRA, która od początku roku zanotowała rekord, dostarczając ponad 125 tys. samochodów, czyli o 17,2% więcej niż w tym samym okresie w 2023 roku.

- W SEAT S.A. koncentrujemy się na budowaniu długoterminowego, zrównoważonego wzrostu. Pomimo coraz bardziej konkurencyjnego globalnego rynku, udało nam się utrzymać trajektorię wzrostu. Jesteśmy firmą gotową na zmiany w branży motoryzacyjnej, zdolną do pokonywania globalnych wyzwań i przygotowaną do odgrywania kluczowej roli w przyszłości mobilności - zapewnia Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.

Sukces CUPRY

Flagowy samochód barcelońskiej marki, czyli CUPRA Formentor nadal prowadzi pod względem sprzedaży. Tylko w pierwszej połowie 2024 roku dostarczono do klientów prawie 62 tys. egzemplarzy tego modelu. Tym samym Formentor utrzymał swoją pozycję jako najlepiej sprzedający się samochód w swoim segmencie na kontynencie europejskim. Pod koniec kwietnia br. swoją premierę miała nowa, poliftingowa wersja bestsellera CUPRY, co zapowiada kolejny przełom dla marki i perspektywę na dalszy wzrost sprzedaży.

SEAT z dobrymi wynikami

Marka SEAT osiągnęła liczbę dostaw na poziomie ponad 171 tys. egzemplarzy, co oznacza wzrost o 11,4% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku (154,200). Najlepiej sprzedającym się modelem pozostaje SEAT Ibiza z ponad 56 tys. wydanymi pojazdami. To niezwykłe osiągnięcie dla samochodu, który w tym roku obchodzi swoje 40-lecie. Na początku 2024 roku na rynek trafiła jubileuszowa, limitowana wersja SEAT Ibiza Anniversary, która także zapowiada kolejne wzrosty w następnym okresie finansowym.

Wzrost sprzedaży hybryd

SEAT S.A. zainwestował 3 mld euro, aby rozpocząć najważniejszą transformację w dotychczasowej historii firmy, związaną z elektryfikacją. Główna fabryka SEAT S.A. do 2025 roku rozpocznie produkcję w pełni elektrycznych pojazdów dla różnych marek w ramach Grupy Volkswagen. Co więcej, hiszpańska spółka w ostatnim półroczu poszerzyła swoje portfolio o nowe, alternatywne wersje silnikowe. Przyczyniło się to m.in. do imponującego wzrostu sprzedaży pojazdów PHEV (plug-in hybrid) o ponad 84% (27,400) w porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku (14,900).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Craemer GmbH
QualityHUB24
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.