Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W maju 2019 roku sprzedaż samochodów marki SEAT wzrosła o 10,5 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca 2018 roku.
 
Łącznie dostarczono Klientom 54 400 samochodów, co jest historycznym sukcesem marki - po raz pierwszy w historii firmy sprzedaż majowa wyniosła ponad 50 000 samochodów. Także w Polsce SEAT zanotował 10 proc. wzrost rejestracji.

Rozwój firmy można obserwować porównując zestawienia sprzedaży rok do roku. Od stycznia do maja 2019 roku sprzedano łącznie 257 000 samochodów, czyli o 7,7 proc. więcej niż w 2018 roku, gdy na rynek dostarczono 238 500 pojazdów. Rekordową sprzedaż odnotowała również wywodząca się z rodziny SEAT-a marka samochodów sportowych CUPRA. W pierwszych pięciu miesiącach 2019 roku dostarczono 10 300 pojazdów tej marki, czyli o 76,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

- Kolejny owocny miesiąc bardzo nas cieszy i motywuje do utrzymania pozytywnego trendu w nadchodzących miesiącach. Rozwijamy się na każdym rynku, a szczególne postępy odnotowaliśmy w Niemczech, Francji i we Włoszech, gdzie nasze udziały wzrosły o około 15 proc. Czujemy również dumę z sukcesu CUPRY, której notowania przekroczyły nasze najśmielsze oczekiwania. Marka istnieje dopiero rok, a jej obecność w takich krajach jak Niemcy, Wielka Brytania i Szwajcaria jest coraz bardziej zauważalna - mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes SEAT-a ds. sprzedaży i marketingu oraz Dyrektor generalny CUPRA.

W pierwszych pięciu miesiącach roku tempo wzrostu SEAT-a w Niemczech, Francji i we Włoszech podwoiło się w stosunku do średniego tempa na wszystkich rynkach. W Niemczech sprzedano 52,9 tysięcy pojazdów - o 14,6 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż SEAT-a wzrosła również w Hiszpanii (52 500; +4 proc.), gdzie liczba rejestracji nowych samochodów była wyższa w porównaniu do konkurencji. W Wielkiej Brytanii dostarczono z kolei 31 000 pojazdów (o 5,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku). Największy wynik odnotowano jednak we Francji i we Włoszech, które są kluczowymi rynkami europejskimi w strategii SEAT-a. Sprzedaż zwiększyła się tutaj odpowiednio o 16,5 proc. (14 600 sprzedanych samochodów) i 16 proc. (12 400).

Hiszpańska marka zwiększa swój udział również na innych rynkach europejskich takich jak: Austria (10 100; + 3,6 proc.), Szwajcaria (5 700; + 15,5 proc.), Holandia (5 200; + 26,0 proc.), Portugalia (5 100; + 11,3 proc.), Szwecja (3 700; + 9,3 proc.), Dania (2 800; + 21,8 proc.) i Irlandia (2 700; + 8,9 proc.). Ponadto SEAT umacnia swoją pozycję w Meksyku (10 200; + 5,3 proc.).

Dobre wyniki SEAT konsekwentnie uzyskuje także w Polsce. W porównaniu z majem 2018 r., SEAT w br. zanotował niemal 10 proc. wzrost rejestracji. Na ten wynik największy wpływ miał wzrost rejestracji SUV-ów hiszpańskiej marki - w porównaniu z ubiegłym rokiem od stycznia do maja 2019 r. zarejestrowanych zostało 77 proc. więcej modeli Arona oraz 35 proc. więcej modeli Ateca. Do tego sukcesu przyczynia się również rosnąca sprzedaż nowego SUV-a marki - Tarraco.

W kraju nad Wisłą nieustającą popularnością cieszy się również Leon - w porównaniu do maja 2018 r., w br. zarejestrowanych zostało 7 proc. więcej egzemplarzy tego modelu.
 
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

HQ Plastics
LIBELI Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.