W środę alians Renault-Nissan poinformował, że zawarł długofalową strategiczną współpracę z koncernem Daimler AG.
W ramach porozumienia nastąpi wymiana akcji pomiędzy stronami. Renault/Nissan obejmie 3,1 proc. udziałów w Daimler AG, natomiast Daimler obejmie 3,1 proc. w Renault i 3,1 proc. w Nissanie.
Zakres współpracy
Następca obecnego modelu smart fortwo, nowy smart czterosobowy oraz nowa generacja Renault Twingo zostaną zaprojektowane w oparciu o wspólnie rozwijaną architekturę. Wszystkie pojazdy będą wyraźnie różnić się od siebie designem. Produkcja wspólnie rozwijanych modeli jest zaplanowana na 2013 r. Smart forto będzie produkowany w fabryce Daimlera w Hambach we Francji, zaś wersja czteroosobowa będzie wytwarzana w słoweńskim zakładzie Renault w Novym Mesto. Współpraca będzie także obejmowała rozwój elektrycznych wersji tych aut.
Obie strony będą współpracować także w zakresie napędów o niskim zużyciu paliwa. Renault-Nissan udostępni silniki benzynowe i diesla (3- i 4-cylindrowe) Daimlerowi, który zaadaptuje i zmodyfikuje jej do charakterystyki Mercedesa. Daimler zaś dostarczy tego typu jednostki (4- i 6-cylindowe) do obecnego portofolio Infiniti. Obie strony będą współpracować nad przyszłymi silnikami beznynowymi i wysokoprężnymi. Jednym z efektów tej współpracy ma być m.in. wysoki stopień standaryzacji "niemarkowych" komponentów, co przyniesie znaczne oszczędności obu koncernom.
Strony zbliżą się we współpracy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Pojazdy dostawcze Mercedes-Benza zostaną poszerzone od 2012 r. o nowy sanochód, który będzie dostarczać Renault a produkowany będzie w zakładzie w Maubeuge we Francji.
Ponadto Daimler AG wykorzysta mały silnik wysokoprężny oraz przekładnię Renault-Nissan w modeli Mercedes Vito.
Wszystkie wymienione elementy współpracy mają korzystnie wpłynąć na wielkość sprzedaży, lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych i obniżenie kosztów.
W ramach porozumienia nastąpi wymiana akcji pomiędzy stronami. Renault/Nissan obejmie 3,1 proc. udziałów w Daimler AG, natomiast Daimler obejmie 3,1 proc. w Renault i 3,1 proc. w Nissanie.
Zakres współpracy
Następca obecnego modelu smart fortwo, nowy smart czterosobowy oraz nowa generacja Renault Twingo zostaną zaprojektowane w oparciu o wspólnie rozwijaną architekturę. Wszystkie pojazdy będą wyraźnie różnić się od siebie designem. Produkcja wspólnie rozwijanych modeli jest zaplanowana na 2013 r. Smart forto będzie produkowany w fabryce Daimlera w Hambach we Francji, zaś wersja czteroosobowa będzie wytwarzana w słoweńskim zakładzie Renault w Novym Mesto. Współpraca będzie także obejmowała rozwój elektrycznych wersji tych aut.
Obie strony będą współpracować także w zakresie napędów o niskim zużyciu paliwa. Renault-Nissan udostępni silniki benzynowe i diesla (3- i 4-cylindrowe) Daimlerowi, który zaadaptuje i zmodyfikuje jej do charakterystyki Mercedesa. Daimler zaś dostarczy tego typu jednostki (4- i 6-cylindowe) do obecnego portofolio Infiniti. Obie strony będą współpracować nad przyszłymi silnikami beznynowymi i wysokoprężnymi. Jednym z efektów tej współpracy ma być m.in. wysoki stopień standaryzacji "niemarkowych" komponentów, co przyniesie znaczne oszczędności obu koncernom.
Strony zbliżą się we współpracy w segmencie lekkich pojazdów użytkowych. Pojazdy dostawcze Mercedes-Benza zostaną poszerzone od 2012 r. o nowy sanochód, który będzie dostarczać Renault a produkowany będzie w zakładzie w Maubeuge we Francji.
Ponadto Daimler AG wykorzysta mały silnik wysokoprężny oraz przekładnię Renault-Nissan w modeli Mercedes Vito.
Wszystkie wymienione elementy współpracy mają korzystnie wpłynąć na wielkość sprzedaży, lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych i obniżenie kosztów.