ZF i Mobileye, firma należąca do koncernu Intel, zostały wybrane przez Toyota Motor Corp. do opracowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) do zastosowania w wielu platformach samochodowych.
W ramach umowy Grupa ZF, która jest światowym liderem produkcji kamer samochodowych wykorzystujących technologię Mobileye, dostarczy również radar średniego zasięgu Gen21 i będzie odpowiedzialna za integrację kamer i radarów w pojazdach Toyoty.
"Firma Mobileye jest bardzo zadowolona ze współpracy z ZF przy opracowywaniu wiodącej technologii wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa dla Toyoty, największego na świecie producenta samochodów" - powiedział profesor Amnon Shashua, Senior Vice President firmy Intel oraz prezes i CEO firmy Mobileye.
Oferta ZF i Mobileye stanowi atrakcyjną kombinację dla największych światowych producentów samochodów ze względu na innowacyjne podejście do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego z wykorzystaniem widzenia komputerowego i uczenia maszynowego, mapowaniem lokalizacji oraz najlepszą w swojej klasie technologią sterowania bocznego pojazdu dla systemów takich jak utrzymanie/ centrowanie pasa ruchu. Nowa współpraca z Toyotą, oznacza pierwszy projekt Mobileye i ZF dla systemów ADAS Toyoty i znacząco rozszerza zasięg technologii bezpieczeństwa obu firm, pozwalając na poprawę bezpieczeństwa i komfortu kierowców na drogach całego świata.
“Firma ZF planuje bliską współpracą z firmami Toyota i Mobileye, aby rozwijać zaawansowane systemy bezpieczeństwa zaprojektowane tak, aby spełniały zaawansowane globalne wymogi bezpieczeństwa. Nasze technologie zapewnią wyjątkową wydajność i solidność systemów opartych na syntezie oraz funkcji ADAS" - powiedział Christophe Marnat, Executive Vice President, dywizji ZF Electronics and ADAS.
Firmy ZF i Mobileye będą ściśle współpracować aby dostarczać zaawansowaną technologię kamer, zintegrowaną z technologią radarową ZF, oraz aby zasilić zaawansowane platformy wspomagania kierowcy w pojazdach Toyoty. Mobileye's EyeQ4®, najbardziej zaawansowany z dostępnych obecnie systemów obliczeń wizyjnych specyficznych dla aplikacji (SoC), zostanie połączony z technologią radarową średniego zasięgu Gen 21 firmy ZF, aby precyzyjnie interpretować otoczenie wokół pojazdów Toyoty w celu zapobiegania i łagodzenia skutków kolizji, zapewniając jednocześnie najlepszą w swojej klasie kontrolę boczną i wzdłużną pojazdu.
Radar średniego zasięgu ZF Gen21 to wysokowydajny radar przedni 77GHz, spełniający normy bezpieczeństwa 2020+ Euro NCAP 5-Star i umożliwiający realizację funkcji automatycznej jazdy na poziomie L2/L2+. Jest on skalowalny do wymagań producentów pojazdów i oferuje zarówno szerokie pole widzenia przy niskich prędkościach, przeznaczone do wspomagania detekcji pieszych w systemach wspomagających, takich jak automatyczne hamowanie awaryjne (AEB), jak również większy zasięg detekcji przy dużych prędkościach dla systemów takich jak tempomat adaptacyjny (Adaptive Cruise Control).
Świat
Technologia bezpieczeństwa od ZF i Mobileye wybrana przez Toyotę
- Szczegóły
- Autor: ZF