Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Toyota nawiązała współpracę z francuskim producentem samochodów ciężarowych Hyliko, który opracuje dwa modele dużych ciężarówek z bezemisyjnym napędem wodorowym. Toyota wyposaży je w moduły ogniw paliwowych drugiej generacji, produkowane w Europie.

Hyliko wprowadzi do swojej gamy wodorowy ciągnik siodłowy o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) 44 ton oraz wodorową ciężarówkę o DMC 26 ton, dostępną w wariantach 6x2 oraz 6x4. Oba auta będą napędzane silnikami elektrycznymi zasilanymi dwoma modułami ogniw paliwowych. Dodatkowo w ramach oferty leasingu klienci Hyliko będą mogli korzystać z sieci stacji tankowania zielonego wodoru tej firmy. Francuski producent buduje własną infrastrukturę, obejmującą bezemisyjną produkcję wodoru, magazynowanie i dystrybucję.

„Jesteśmy podekscytowani współpracą z Toyotą, która wyposaży w technologię ogniw paliwowych nasze pierwsze pojazdy wodorowe. Znane z niezawodności i wydajności moduły ogniw paliwowych Toyoty to kluczowe komponenty napędów wodorowych do bezemisyjnych ciężarówek. Inwestujemy w nowe rozwiązania, które pomogą w dekarbonizacji drogowego transportu towarowego w Europie” – powiedział Ovarith Troeung, CEO firmy Hyliko.

Szerokie zastosowanie modułów ogniw paliwowych Toyoty

Toyota Motor Europe (TME) realizuje strategię szerokiej współpracy z wieloma producentami z różnych sektorów gospodarki, którzy są zainteresowani implementacją technologii wodorowych w swoich produktach. Specjalnie do tego celu TME stworzyła Toyota Fuel Cell Business Group, odpowiedzialną za rozwój, produkcję i sprzedaż systemów ogniw paliwowych Toyoty w Europie oraz za współpracę z partnerami zainteresowanymi budową masowego rynku pojazdów i urządzeń zasilanych wodorem. Z modułów ogniw paliwowych Toyoty korzystają już producenci autobusów, pociągów, jachtów i statków oraz stacjonarnych generatorów prądu.
Wyświetl galerię artykułuLow resHigh res

Ciężarówki odpowiadają za 77% lądowego transportu towarów w Unii Europejskiej, dlatego wymiana parku samochodów ciężarowych na pojazdy bezemisyjne będzie miała duży wpływ na dekarbonizację transportu i realizację celu neutralności klimatycznej Europy. Elektryczne napędy na wodorowe ogniwa paliwowe nie wymagają długotrwałego ładowania i są znacznie lżejsze od bateryjnych napędów elektrycznych. Dzięki temu wodorowe ciężarówki łączą bezemisyjną jazdę z dużą ładownością i praktycznością. Toyota inwestuje w popularyzację wodorowych pojazdów ciężarowych także w innych regionach na świecie, współpracując m.in. z producentami w Japonii i Stanach Zjednoczonych.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Poliamid Plastics Sp. z o.o.
QualityHUB24
HQ Plastics
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.